کد خبر: ۶۷۴۰۰
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۸/۲۹

دیدگاه نماینده مجلس درخصوص ایجاد ارز تک نرخی توسط دولت

دیدگاه نماینده مجلس درخصوص ایجاد ارز تک نرخی توسط دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش قیمت دلار به بیش از ۴۱۰۰ تومانی و گفته های رییس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم وجود کمبود ارز گفت: این بانک باید در بازار ثبات ایجاد و نرخ ارز را تک رقمی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ناصر موسوی لارگانی با اشاره به افزایش قیمت دلار به بیش از 4100 تومان و نزدیکی به سفرهای ماه ژانویه به خانه ملت گفت: دلایل متعددی برای افزایش قیمت دلار قابل شمارش است یکی از این دلایل می تواند افزایش سفرهای خارجی در ماه ژانویه باشد،اما این سفرها  نمی تواند تاثیر بسزایی بر افزایش قیمت دلار داشته باشد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی ادامه داد: گفته های نا بخردانه ترامپ علیه ایران نیز می تواند عامل افزایش قیمت دلار و نابسامانی ها در این زمینه شود، در این مسیر شاهد هستیم که گاهی کشورهای اروپایی با واشنگتن همراهی می کنند و بر شدت افزایش نوسانات ارز دامن می زنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این شرایط انتظار می رود مسئولان برنامه ریزی دقیقی برای ارز آوری داشته باشند چرا که در حال حاضر ارز زیادی خارج می شود بنابراین می توان با سرمایه گذاری در بخش هایی چون گردشگری بدون فروش نفت ارز آوری کنیم.البته نوسانات ارز تنها بر ایران تاثیر ندارد بلکه تاثیر آن جهانی است.

موسوی لارگانی ادامه داد: با توجه به تجربه دوره های گذشته نوسانات ارز بحران زا نیست، اما می تواند تاثیر منفی بر برنامه اقتصادی داشته باشد که اگر دولت توانمند و دارای پشتوانه ارزی قوی باشد با تک نرخی کردن ارز می تواند تاثیر نوسانات ارز را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مقدار قابل توجهی از ارز در اختیار دلالان است، گفت: در واقع دلالان نبض بازار ارز را در دست دارند و هر زمانی که کمبود ارز در بازار احساس می شود قیمت را بالا می برند، این در حالی است که اگر پشتوانه ارزی قوی داشته باشیم و ارز را تک نرخی می کردیم دیگر نوسانات ارز مشکل ساز نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: باید به جایی برسیم که وقتی قیمت ارز را در قانون بودجه سنواتی تصویب می کنیم، در طول یکسان با مدیریت صحیح مانع تغییرات بهای ارز در بازار شویم، با این کار سرمایه گذار،تولید کننده و حتی مسافران تفریحی، پزشکی و زیارتی می توانند برنامه ریزی درستی برای یکسال دارند.

موسوی لارگانی با اشاره به صحبت رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه مشکل کمبود ارز نداریم، اظهار داشت: اگر مشکل کمبود ارز نداریم این بانک باید در بازار ثبات ایجاد و نرخ ارز را تک رقمی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ