کد خبر: ۶۷۴۰۳
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۸/۲۹

زمان تجاری شدن نسل پنجم تلفن همراه از زبان وزیر ارتباطات

زمان تجاری شدن نسل پنجم تلفن همراه از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات گفت: نسل پنجم تلفن همراه زودتر از سال ۲۰۲۳ تجاری نمی شود و اکنون در مرحله آزمایش مدل های مفهومی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد آذری جهرمی درباره ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه در ایران به ایرانا گفت: نسل پنجم تلفن همراه زودتر از سال 2023 در دنیا تجاری نخواهد شد و امروز در مرحله آزمایش مدل های مفهومی است،دستگاه یک گیرنده نسل پنجم در اندازه یک فرغون باربری است.

وی افزود: دستگاه نسل پنجم تلفن همراه یک دستگاه تجاری نیست و فقط یک مدل مفهومی است،این مدل برای نخستین بار در ایران نمایش داده شده و معنی آن این است که تا کاربرد تجاری نسل پنجم زمان بسیاری طول خواهد کشید.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا از اپلیکیشن های ایرانی استفاده می کند یا خیر، اظهار داشت: بله،از برنامه های حمل و نقل، پیام رسان ها و ابزارهای ایرانی بنا به نیازهای روز که پیشنهاد می شود، استفاده می کنم و می بینم که چگونه پیشرفت ها در این زمینه اتفاق می افتد و این پیشرفت ها را خوب می دانم.

آذری جهرمی تصریح کرد: امروز 23 هزار گروه برنامه نویس فارسی زبان و ایرانی در بازار اندروید ایران در حال تولید محصول هستند و هر کدام برای خود بازاری دارند، حدود 130 تا 140 هزار نفر در این زمینه فعالیت و کار می کنند که باید به این گروه ها بها داد.

بنابراین گزارش، شهریور سال جاری آذری جهرمی در آیین رونمایی از نسل پنجم تلفن همراه که اپراتور دوم تلفن همراه کشور آن را برگزار کرده بود، از اجرایی شدن آن طرح تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ