کد خبر: ۶۷۴۱۴
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۸/۲۹

ژنرال آمریکایی از فرمان ترامپ سرپیچی کرد+علت
درپی تنش میان آمریکا و کره‌شمالی:

ژنرال آمریکایی از فرمان ترامپ سرپیچی کرد+علت

هم‌زمان با ادامه تنش میان ایالات متحده و کره‌شمالی، یک ژنرال آمریکایی گفت: از تصمیم غیرقانونی احتمالی ترامپ برای حمله هسته‌ای پیروی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هان تائه سونگ سفیر کره‌شمالی در دفتر سازمان ملل، مذاکرات دوجانبه با کره‌جنوبی را ناممکن دانست و به رویترز گفت: تا وقتی آمریکا سیاست خصمانه علیه این کشور را پی می‌گیرد و تا وقتی مانورهای نظامی در آستانه مرزهای ما برقرار است، هیچ مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

وی که نقش فرستاده کره‌شمالی در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای ملل متحد را برعهده دارد، نسبت‌به زمان احتمالی آزمایش موشکی بالستیک بعدی پیونگ‌یانگ ابراز بی‌اطلاعی کرد، اما هشدار داد کره‌شمالی به تقویت توان دفاعی که قدرت هسته‌ای و قابلیت اجرای یک حمله پیروزمندانه اصل و اساس آن است، ادامه خواهد داد.

تائه سونگ با تکرار مواضع پیشین مقام‌های ارشد کره‌شمالی مدعی شد تسلیحات هسته‌ای این کشور برای مقابله با تهدید هسته‌ای و باج‌گیری ایالات متحده و دیگر دشمنان پیونگ‌یانگ است.همچنین این تحریم‌ها را در اراده پیونگ‌یانگ برای توسعه تسلیحات هسته‌ای بی‌اثر دانست. اما تحریم‌های فعلی علیه کره‌شمالی به نقض گسترده حقوق‌ بشر انجامیده و تحویل محموله‌های امدادی و نیز کالاهای مورد نیاز دچار تأخیر شده است.

وی افزود: مشخص است که هدف تحریم‌ها سرنگونی نظام کشور است، آن هم با منزوی‌کردن کره‌شمالی و نیز ایجاد عمدی فاجعه‌ای انسانی. برخلاف ادعای آمریکا، این تحریم‌ها مانع توسعه تسلیحاتی نیستند.

در این راستا،جان هایتن گفت: از فرمان غیرقانونی احتمالی رئیس‌جمهوری این کشور برای استفاده از سلاح هسته‌ای پیروی نخواهد کرد. فکر می‌کنم  بعضی‌ها فکر می‌کنند ما احمقیم. ما افراد احمقی نیستیم. ما به چنین چیزهایی خیلی فکر می‌کنیم. ضوابط و مقررات نظامی موجود مانع از اجرای دستورات غیرقانونی احتمالی خواهد شد چراکه اجرا‌کننده یک دستور غیرقانونی می‌تواند محاکمه و به حبس ابد محکوم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ