کد خبر: ۶۷۴۱۷
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۸/۲۹

بازگشت قریب الوقوع حریری در روز استقلال به لبنان

بازگشت قریب الوقوع حریری در روز استقلال به لبنان

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در حاشیه دیدار با رئیس‌جمهوری فرانسه از حضوری مصادف با روز استقلال این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،سعد حریری در حاشیه دیدار با امانوئل مکرون در کاخ الیزه گفت: به‌زودی به لبنان بازخواهد گشت.ما مسئولیت‌های زیاد و مهمی داریم اما فقط من مسئول نیستم.

وی همچنین پس از گفت‌وگوی تلفنی با میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان از حضوردر روز عید استقلال در لبنان خبر داد و گفت: با عون نشستی برگزار می‌کند و موضع سیاسی‌ را در این کشور برای وی شرح خواهد داد.

 

دفتر ریاست‌جمهوری لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حریری چهارشنبه آینده هم‌زمان با روز استقلال لبنان در این کشور حاضر خواهد شد.

این در حالی است که به گفته منابع فرانسوی،وی قرار است قبل از بازگشت به بیروت به مصر و کویت سفر کند. اخیرا صحبت‌های زیادی درباره بازداشت حریری در ریاض و مجبورشدن به استعفا مطرح شده است.وی که به‌طور غیرمنتظره از طریق تلویزیون عربستان‌سعودی استعفا را اعلام کرد، گفته بود به دلیل دخالت حزب‌الله لبنان و ایران دست به این اقدام زده است.

پیش از این گفته می‌شد حریری خلاف میل خود و تحت فشار عربستان استعفا داده و در ریاض در اسارت به سر می‌برد. از زمان اعلام این استعفا، لبنان با بحران سیاسی عمیقی روبه‌رو شده است. در همین راستا، تلویزیون المستقبل به نقل از حریری اعلام کرد،دغدغه من این است که چگونه لبنان از این احساس ملی‌گرایی و اتحاد به نفع کشور و ثبات واقعی استفاده کند.

بنابراین گزارش،لبنان هر سال ۲۲ نوامبر روز استقلال از فرانسه را جشن می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ