کد خبر: ۶۷۴۲۱
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۸/۲۹

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

در حالی تجار در آستانه نشست اوپک از انجام معاملات بزرگ خودداری می کنند که بازارهای نفت امروز کم رونق بوده و قیمت ها با کاهش همراه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه نشست اوپک در پایان ماه جاری میلادی تجار از انجام معاملات بزرگ خودداری می کنند، بازار های نفت امروز کم رونق بود. انتظار می رود در نشست 30 نوامبر،اوپک و متحدان در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری کنند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با 16 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 62 دلار و 56 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز 4 سنت معادل 0.1 درصد رشد داشت و به 56 دلار و 59 سنت رسید.

تجار به دلیل روشن نبودن وضعیت بازار از انجام معاملات عمده خودداری می کنند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و گروهی از تولید کنندگان غیر اوپکی از جمله روسیه از ابتدای سال جاری اقدام به محدود کردن تولید نفت کرده اند تا به مازاد عرضه جهانی نفت که موجب تضعیف قیمت ها در طی 3 سال گذشته شده، پایان دهند.

توافق بر سر کاهش تولید نفت در مارس 2018 منقضی می شود، اما قرار است در نشست 30 نوامبر اوپک در خصوص چشم انداز آینده این سیاست بحث شود.با توجه به اینکه سطح ذخایر نفتی علی رغم کاهش های اخیر همچنان بالاست، انتظار می رود اوپک با تمدید توافق موافقت کند، هرچند که تردیدهایی در مورد تمایل برخی از کشورها برای ادامه کاهش تولید شنیده می شود.

بانک مورگان استنلی آمریکا در یادداشتی اعلام کرد: نشست اوپک همچنان یک عامل مهم در تعیین قیمت نفت تا پایان سال است. بازار انتظار دارد توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 تمدید شود اما این ریسک در حال افزایش است که اوپک تصمیم گیری در مورد تمدید توافق را به تاخیر بیاندازد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ