کد خبر: ۶۷۴۳۱
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۸/۲۹

یک پتروشیمی عرضه اولیه می‌شود/ زمان تعمیرات بزرگترین آروماتیک جهان
تا پیش از پایان سال‌:

یک پتروشیمی عرضه اولیه می‌شود/ زمان تعمیرات بزرگترین آروماتیک جهان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری از برنامه عرضه سهام این شرکت پتروشیمی در فرابورس تا پیش از پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: موانع عرضه سهام برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی طاهری با بیان اینکه یکی از اهداف استراتژیک پتروشیمی نوری به عنوان یک بنگاه اقتصادی،سودآوری پایدار بوده که با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته اهداف تجاری در این حوزه محقق شده به نیپنا گفت: در حال حاضر پتروشیمی نوری در فرابورس پذیرفته شده و با توجه به سیاست‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار است در ۶ ماهه دوم سال جاری سهام آن عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موانعی که تاکنون مانع تسریع عرضه سهام در فرابورس شده بود، مغایرت حساب‌های پتروشیمی نوری با شرکت ملی نفت در رابطه با نرخ تسعیر ارز خوراک دریافتی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ است، افزود: بر این اساس با پیگیری به عمل آمده و تأیید مراجع ذی صلاح قانونی در اردیبهشت سال جاری این مغایرت برطرف شد.

این مقام مسئول درخصوص آخرین وضعیت انجام تعمیرات اساسی پتروشیمی نوری هم توضیح داد: تعمیرات اساسی سال جاری از اواسط آذر ماه آغاز خواهد شد.اجرای پروژه‌های رفع تنگنای تولید در واحد ۳۰۰ از جمله تعویض قسمت‌های داخلی راکتورهای R-3001/3004 و تعویض لوله‌های کوره‌های H-3001/3004 و بهره برداری از مبدل E-3001 انجام و به موازات آن سایر کارهای برنامه ریزی شده که انجام آن در زمان بسته شدن کامل واحدها امکان پذیر بوده، اقدام خواهد شد.

بنابراین گزارش، پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان محصولات آروماتیک در صنایع پتروشیمی جهان با 4.5 میلیون تن ظرفیت تولید است.
خوراک اصلی این مجتمع میعانات گازی به میزان 4.5 میلیون تن در سال بوده که توسط پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود و سالانه ۲۷۰ هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم هم به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات تولیدی پتروشیمی نوری در صنایع تکمیلی در تولید انواع پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها و رزین‌ها، حلال‌ها، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات نباتی کاربرد دارد. بازار هدف محصولات صادراتی این مجتمع پتروشیمی هم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شبه جزیره هند، چین، کره جنوبی و … است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ