کد خبر: ۶۷۴۵۲
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۸/۳۰

حمایت بانک مرکزی از بخشنامه سازمان بورس درباره صندوق های سرمایه گذاری

حمایت بانک مرکزی از بخشنامه سازمان بورس درباره صندوق های سرمایه گذاری

قائم مقام بانک مرکزی از پایبندی بانک‌ها به نرخ سود مصوب ۱۵درصدی و رعایت بخشنامه اخیر سازمان بورس در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر کمیجانی در جمع مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌ها و موسسات اعتباری، از پایبندی بانک‌ها به نرخ سود مصوب ۱۵درصدی خبر داد.

وی افزود: با بازرسی‌های به عمل آمده توسط بخش نظارت بانک مرکزی در بیش از ۳۶۰۰ شعبه، مشخص شد تاکنون بانک‌ها عملکرد مثبتی درباره رعایت نرخ سود بانکی داشته‌اند. امیدواریم این پایبندی بانک‌ها به نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار همچنان استمرار یابد و در آینده نزدیک شاهد کاهش نرخ سود تسهیلات باشیم.

کمیجانی درباره بخشنامه اخیر سازمان بورس در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها عنوان کرد: همان گونه که سازمان بورس نیز تاکید کرده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت باید امور را از شعب و بانک‌ها جدا کنند و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار نیز باید در سپرده‌گذاری صندوق‌ها در بانک‌ها رعایت شود.

براساس این گزارش، با تصمیم سازمان بورس ، از 14 آبان صدور واحدهای بیش از 40 صندوق سرمایه گذاری در بانک ها و موسسات مالی ممنوع شد.

این تصمیم با هدف تکفیک ابزارهای مالی بازار سرمایه از نظام بانکی و جلوگیری از افزایش ریسک متقاضیان سرمایه گذاری در صندوق ها به دلیل عدم دریافت اطلاعات کافی از طریق حضور در بانک ها و موسسات مالی گرفته شده اما دارندگان واحدهای حدود 40 صندوق سرمایه گذاری ، همچنان برای ابطال می توانند به شعب بانک ها و موسسات مالی مراجعه کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ