کد خبر: ۶۷۴۵۵
۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۸/۳۰

بانک مرکزی از قدیمی ترین سرمایه گذاری بورس ایران خارج می شود/ زمان نامعلوم
با فروش ۱۳ درصد سهام:

بانک مرکزی از قدیمی ترین سرمایه گذاری بورس ایران خارج می شود/ زمان نامعلوم

بانک مرکزی هم فروشنده بلوک ۱۳ درصد سهام سرمایه گذاری ملی ایران شد تا در صورت معامله از قدیمی ترین سرمایه گذاری بورس ایران خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی جابجایی مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران با خروج علیرضا عسکری مارانی بعد از 9 سال و ورود محمد ابراهیم پورزرندی، نهایی شده که این شرکت بورسی با عرضه بلوک 13 درصدی از سوی بانک مرکزی روبره شده است.

براساس این گزارش، پیش از این 49.8 درصد سهام "ونیکی" به ارزش 1.5 هزار میلیارد تومان در اسفند سال گذشته توسط بانک تجارت عرضه و از سوی محمد  علی محمدی (مالک شرکت با مسئولیت محدود توسعه معادن جنوب و سهامدار 3.3 درصد بانک تجارت ، 76 و 72 درصد معادن بافق و آلومینیوم المهدی، 13 درصد باما ، 38 درصد فاریاب  و نیروگاه 1000 مگاواتی فارس و ...) خریداری شده است.

به این ترتیب، سازمان خصوصی سازی از طرف بانک مرکزی، 911 میلیون و 455 هزار و 171 سهم قدیمی ترین سرمایه گذاری بورس ایران (از 20 اسفند 1354) را به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 49 درصد به شرط آن که از مبلغ 210 تومان کمتر نباشد ، روانه میز فروش خواهد کرد.

در صورت انجام این معامله ، بانک مرکزی بعد از سال ها از ترکیب سهامداری "ونیکی" خارج می شود.

در این میان برخی اعلام کرده اند عرضه بلوک فوق، امروز در بورس انجام می شود اما با توجه به عدم انتشار آگهی مربوطه توسط بورس تهران، امروز عرضه ایی در کار نخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ