کد خبر: ۶۷۴۷۱
۱۳:۳ - ۱۳۹۶/۸/۳۰

تاثیرات تغییر مدیریتی سایپا بر قراردادهای خودرویی
یک کارشناس صنعت اعلام کرد:

تاثیرات تغییر مدیریتی سایپا بر قراردادهای خودرویی

یک کارشناس صنعت خودرو تاثیر تغییر مدیریتی سایپا بر سرانجام قراردادهای خودرویی را تحلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی که مدت زمان زیادی از امضای تفاهم نامه سایپا با رنو  سیتروئن می گذرد اما هنوز این تفاهم نامه ها به قرارداد تبدیل نشده است.حال "خساپا" با تغییر مدیریتی همراه شده و نگرانی هایی مبنی بر به امضا رسیدن قرارداد دومین خودروساز به گوش می رسد.

اما نکته اصلی در این میان تعیین تکلیف قراردادهای این شرکت خودروسازی با خارجی ها است که چگونه و چه زمانی به اجرا در می آید.بهار سال گذشته بود که قراداد سایپا و ایران خودرو با رنو ، سیتروئن و پژو مطرح شد  و در نهایت ابتدای سال جاری به تفاهم رسید. در این میان،مقرر شد بخشی از سهم تولیدات در این جوینت ونچر به رنو و بخشی به سیتروئن اختصاص یابد. با این حال هنوز خبری از انعقاد قرارداد به گوش نمی رسد.

عبداله بابایی کارشناس صنعت خودرو  درخوص تغییر و تحولات ایجاد شده در سایپا به خودروکار گفت: تغییر و تحول روال عادی صنعت است اما اینکه بر قراردادهای آتی چه تاثیری دارند را نفرات اول سازمانی مشخص می کنند.

وی افزود: نفرات اول سازمانی در به نتیجه رساندن قراردادها نقش اساسی دارند اما سایر افراد نیز در این میان نقش چشمگیری دارند.در این میان،سرعت اجرای کند یا سریع این قراردادها از سوی نفرات اول سازمانی تعیین می شود.

این کارشناس خودرویی ادامه داد: پس از نقش نفرات اول سازمانی در اجرای قراردادها، زمان بندی و برنامه ریزی های جدی در به نتیجه رسیدن قراردادها موثر خواهد بود. از این رو قرارداد رنو، سیتروئن با سایپا نیز به برنامه های بلند مدت و از پیش تعیین شده بستگی دارد و پس از آن اجرا و به امضا رساندن آن ها به نفر اول سازمان وابسته است.

بابایی در پاسخ به این پرسش چرا پس از برجام و انعقاد تفاهم نامه های منعقد شده، در حال حاضر فقط یک تفاهم نامه به امضای قرارداد رسیده، اظهار داشت: در حال حاضر قرارداد ایکاپ نتیجه مثبتی دارد و به نوعی با روند تولیدی قابل قبولی پیگیری می شود.در جریان این قرارداد، قطعه سازان برای همکاری انتخاب و تولیدات با برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام می شود.

وی گفت: شاید یکی از نگرانی ها در زمینه قرارداد رنو و سایپا، این است که همچنان این تفاهم نامه به قرارداد منتج نشده است.این امر بدین معنی نیست که نفر قبلی توان به امضا نرساندن آن را نداشت، بلکه شاید فرصتی فراهم نشده است.

بابایی در پاسخ به سوال در این میان تکلیف قطعه سازان و خودروسازان داخلی چه می شود،گفت: در جریان اجرا شدن یا نشدن این قرادادها، هیچ یک از صنایع بلاتکلیف نیستند و همه به نوعی تکلیف دارند، چرا که وقتی قطعه سازان در جریان این قراردادها قرار می گیرند، باید توقعاتی از جمله نزدیک شدن به استانداردهای جهانی را رعایت کنند.اگر پیش بینی شده این قراردادها تا پایان سال به سرانجام رسد، قطعا اجرایی می شود، در غیر اینصورت باید منتظر تصمیمات گروه جدید این گروه خودروسازی بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ