کد خبر: ۶۷۴۸۰
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۸/۳۰

پیش بینی مثبت برای آینده پالایشگاه ها با نفت 65 تا 70 دلاری

پیش بینی مثبت برای آینده پالایشگاه ها با نفت 65 تا 70 دلاری

طبق پیش بینی شرکت مشاوره ای اف جی ایی انگلیس،با تمدید توافق کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و غیراوپک، قیمت نفت از ۶۵تا۷۰ دلار هم خواهد گذشت که می تواند آینده مثبتی برای پالایشگاه ها رقم زند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی مدیران مالی دو پالایشگاه اصفهان و شیراز ، با تایید افزایش نرخ محصولات فراورده های نفتی ، از روشن شدن جزییات و تهیه گزارش ۶ ماهه طی ۱۰ روز آینده خبر دادند که رشد قیمت جهانی می تواند آینده مثبتی را برای این گروه از سهام حاضر در بورس و فرابورس ترسیم کند.

دراین میان  رویترز از قول شرکت مشاوره ای اف جی ایی انگلیس اعلام کرد: چنانچه توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیر عضو اوپک تمدید شود، ذخیره نفت موجود در انبارها در سه ماهه سوم 2018 تنها 50 میلیون بشکه بیش از میانگین آن در پنج سال گذشته خواهد بود.

بنا به این پیش بینی، در سال 2019 اما با افزایش تولید نفت آمریکا، بار دیگر سطح قیمت ها کاهش خواهند یافت. نرخ رشد تولید نفت آمریکا در سال های 2018 و 2019 به یک تا 1.5 میلیون بشکه در روز می رسد. اوپک نیز 1.5 میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد خواهد داشت و روسیه و قزاقستان نیز می توانند 500 هزار بشکه در روز به تولید جهانی نفت اضافه کنند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و گروهی از کشورهای تولیدکننده نفت غیراوپک و در راس آنها روسیه از ابتدای سال 2017 تاکنون تولید را کاهش داده اند تا به مازاد عرضه نفت در بازارها پایان دهند و سطح قیمت را بالا ببرند.اعتبار این توافق کاهش تولید در مارس 2018 به پایان می رسد، اما اوپک و هم پیمانان غیراوپک در 30 نوامبر (9 آذر) گرد هم می آیند تا در مورد آینده این توافق تصمیم گیری کنند.

انتظار می رود اوپک با تمدید توافق ذکر شده موافقت کند زیرا با وجود برداشت از ذخایر انباری، هنوز هم سطح موجودی نفت در انبارها زیاد است. با این حال، در مورد تمایل برخی تولیدکنندگان غیراوپک برای تمدید توافق کاهش تولید، تردید وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ