کد خبر: ۶۷۴۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۱

دپوی 1000 دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد
رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:

دپوی 1000 دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد

رییس سازمان ملی استاندارد از دپوی 1000 دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت در حاشیه چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت درخصوص تعداد خودروی وارداتی که با معیارهای سازمان ملی استاندارد ایران انطباق نداشته‌، مرجوع یا دپو شده‌اند،گفت: در حال حاضر در گمرکات حدود هزار دستگاه خودرو مجوز ترخیص ندارند و مربوط به خودروهای مختلفی از جمله خودروهای اروپایی یا آسیای دور می‌شوند. تنها در یکی از گمرکات که مربوط به هرمزگان است 800 دستگاه خودروی غیراستاندارد وجود دارد و در دو گمرک دیگر حدود ۲۰۰ خودرو نیز چنین وضعیتی دارند.

وی افزود: این خودروها در حال حاضر در سازمان اموال تملیکی قرار دارند که اجازه ترخیص یا فروش به آنها نداده‌ایم و از ابتدای امر نیز اعلام کردیم که باید مرجوع یا صادر شوند. این خودروها ابتدا در گمرک بودند و سپس به اموال تملیکی رفتند و آنجا نیز نتوانستند تاییدیه‌های لازم را اخذ کنند.

پیروزبخت در پاسخ به اینکه بیشترین مغایرت تطبیق استاندارد این خودروها چه بوده،گفت: این خودروها موفق به اخذ گواهی تاییدیه نو نشدند و نتوانستند ۵۲ استاندارد لازم را کسب کنند. برخی از آنها در خصوص میزان مصرف سوخت تطبیق نداشتند و برخی دیگر با مسائل دیگری روبرو بودند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ