کد خبر: ۶۷۵۳۳
۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۹/۲

بیت کوین در روسیه قانونی نمی‌شود
بنابراعلام یک مقام روس:

بیت کوین در روسیه قانونی نمی‌شود

وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه گفت: این کشور، هرگز قانونی‌ کردن پول‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین را در نظر نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کوین‌دسک، نیکولای نیکیفوروف گفت: روسیه هرگز قانونی‌ کردن پول‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین را در نظر نخواهد گرفت.بیت‌کوین یک پروژه خارجی برای استفاده از فناوری بلاک‌چِین است، قانون روسیه هرگز اجازه نمی‌دهد بیت‌کوین به عنوان یک نهاد قانونی، در حوزه قدرت فدراسیون روسیه فعالیت کند.

وی اضافه کرد: امکان این وجود دارد که روسیه از فناوری بلاک‌چِین و همچنین پول‌های دیجیتال مختلف استفاده کند و هیچ توضیحی در مورد این نداد که این فناوری در چه زمینه‌ای ممکن است به کار گرفته شود.

ماه گذشته وزارت ارتباطات روسیه، پیش‌نویس سندی را به دولت ارائه کرد که جزئیات تکنیکی مربوط به به‌کارگیری فناوری پول‌های کدگذاری شده را توضیح می‌داد که این نشان دهنده تمایلی از درون روسیه برای استفاده از ابزارهای به وجود آمده خارجی است.

خبرگزاری تاس اعلام کرد: نیکیفوروف در آن زمان گفته،معتقدم ما باید از نقطه نظر فناوری پیشرفت کرده و چنین ابزارهایی را فراهم کنیم. در فضای توسعه اقتصاد دیجیتالی هیچ چیز را نمی‌توان از طریق محدودیت‌ها به دست آورد.

این حرکت پس از آن انجام شد که در ماه می، وزارت ارتباطات روسیه در بیانیه ای اعلام کرد روسیه ممکن است ظرف دو سال آینده قوانین بلاک‌چِین را به کار بگیرد.در حالی‌ که دولت روسیه، مواضع کاملا منفی‌ در قبال بیت‌کوین اتخاذ کرده‌اند، مقامات این کشور در روزهای اخیر در چندین مورد در سخنان از بلاک‌چِین حمایت کرده‌اند.

تنها یک هفته پیش، یک مقام ارشد بانک مرکزی روسیه گفت: ارائه اولیه سکه دیجیتال (آی‌سی‌او) می‌تواند باعث رونق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها شود. یک هفته قبل از این هم رئیس آژانس فدرال توریسم روسیه پیش‌بینی کرده بود بلاک‌چِین می‌تواند صنعت توریسم این کشور را متحول کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ