کد خبر: ۶۷۵۷۱
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۹/۴

عملکرد و ظرفیت بازار سرمایه در اقتصاد از نگاه نماینده مجلس

عملکرد و ظرفیت بازار سرمایه در اقتصاد از نگاه نماینده مجلس

نماینده مجلس با تاکید بر نقش مهم ارائه صورتهای مالی شرکتها براساس استانداردهای بین المللی در سوق نقدینگی به بازار سرمایه گفت: عملکرد بازارسرمایه و استفاده از ظرفیت آن در اقتصاد قابل دفاع نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اصغر یوسف نژاد درباره وضعیت و عملکرد بازار سرمایه به خانه ملت گفت:عملکرد بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت این بازار در اقتصاد قابل دفاع نیست که البته این موضوع متاثر از دلایل مختلفی است.کم توجهی به فرهنگ سازی در زمینه سرمایه گذاری در بورس یکی از دلایل عملکرد نامطلوب بازار سرمایه می تواند باشد و البته باید قوانین بهتری نیز برای بازار سرمایه در نظر گرفت تا با استفاده از ظرفیت این بازار، بخشی از منابع مالی برای تولید تامین شود.  

وی ادامه داد: کم توجهی به بازار سرمایه باعث رونق بازار دلالی کاذب و سوداگری می شود و می توان گفت بازار سوداگری اجازه نداده تا بازار سرمایه ماموریت ها را در اقتصاد انجام دهد.یکی از راهکارها برای ارتقای عملکرد بازار سرمایه اعتماد سازی است تا سوق نقدینگی به این بازار با رشد روبرو شود و در این راستا باید شفاف سازی بیشتری انجام شود.

یوسف نژاد افزود: باید مکانیزمی در بازار سرمایه وجود داشته باشد تا این امکان به وجود بیاید سرمایه گذاری در بورس تسهیل شود همچنین از ظرفیت نقدینگی های خرد در جامعه بیشتر استفاده شود. با ارائه صورت های مالی شرکت ها براساس استانداردهای مالی بین المللی، بازار سرمایه تقویت می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ