کد خبر: ۶۷۶۰۶
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۹/۴

حمایت مجلس از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی
عضو شورای عالی بورس مطرح کرد:

حمایت مجلس از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از حمایت پارلمان نسبت به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی خبر داد و گفت: به دلیل افشای اطلاعات این صندوق‌ها، عملکرد آنها کاملا شفاف است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه برای رونق اقتصاد و جذب سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری نیاز داریم به مهر گفت: عملکرد این صندوق‌ها با شفافیت همراه است چراکه بر اساس استاندارها وظیفه دارند صورت‌های مالی را افشا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ابزارهای نوین مالی، تنوع سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد، گفت: به عنوان مثال صندوق‌های جسورانه یکی از ابزارهایی است که به واسطه توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران شکل گرفته است.در دنیا از این شرکت‌ها تحت عنوان شرکت‌های مخاطره‌پذیر یاد می‌شود در حالی که پیش از این در ساختار اقتصادی ایران وجود نداشتند و در همین سال‌های اخیر، بر اساس شرایطی که در اقتصاد پیش آمد، به وجود آمدند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه در حال حاضر فرآیند پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار سرمایه در حال انجام شدن است، توضیح داد: این صندوق‌ها کمک می‌کنند تا افرادی که می‌خواهند مالک شده و سهام بخرند، اما در کنار این از ریسک‌پذیری بیشتری هم برخوردار هستند از آن‌ها استفاده کنند.

پورابراهیمی افزود: اینها شرکت‌هایی هستند که ریسک بالایی دارند اما در کنار این درآمد آنها هم بسیار بالا است. به این دلیل می‌توانند در فرآیند کاری به یک نتیجه علمی که در حوزه کاربردی بتوانند خلق ثروت کند، برسند تا درآمدهای بسیار سرشاری برای آنها به دنبال داشته باشد.

وی درباره نگاه مجلس به سرمایه‌گذاری‌ در این صندوق‌ها که از طرف سازمان بورس نظارت  می‌شوند، عنوان کرد: مجلس از این نوع صندوق‌ها حمایت می‌کند چراکه فکر می‌کند استفاده از ابزارهای توسعه فعالیت های مرتبط با بخش اقتصاد دانش‌بنیان که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی آمده یک اقدام مثبت است که در بازار سرمایه در حال شکل‌گیری است.

پورابراهیمی درباره میزان شفافیت صندوق های سرمایه گذاری هم تاکید کرد: این صندوق ها از نظر نظارتی براساس استانداردها وظیفه دارند صورت‌های مالی را افشا و ریز اطلاعاتی را هم ارائه دهند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ