کد خبر: ۶۷۶۵۱
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۹/۵

تولید و فروش یک و ۸ ماهه فولاد مبارکه + تحلیل دو کارگزاری

تولید و فروش یک و ۸ ماهه فولاد مبارکه + تحلیل دو کارگزاری

آمار تولید و فروش یک و ۸ ماهه فولاد مبارکه منتشر شد و دو شرکت کارگزاری هم تحلیلی از این گزارش ارایه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فولادمبارکه که با سرمایه 7.5 میلیارد تومانی دومین شرکت بازار سهام ایران از لحاظ سرمایه اسمی ( بعد از تاپیکو 8.1 هزار میلیارد تومانی) بشمار می رود و طی هفته های اخیر با اقبال بازار سهام روبرو بوده، آمار تولید و فروش یک و 8 ماهه را منتشر کرد.

براساس این گزارش، "فولاد" طی 8 ماه با تولید انواع محصولات گرم و سرد و پوشش دار، قادر به فروش بیش از 9.6 هزار میلیارد تومانی شده است. همچنین طی ماه آبان ، بیش از 1.5 هزار میلیارد تومان فروش کرده است.

در این رابطه کارگزاری بانک توسعه صادرات در تحلیلی اعلام کرد فروش 9.6 و 1.5 هزار میلیارد تومان انواع محصول فولاد مبارکه در دو دوره اعلامی معادل 67 و 11 درصد از بودجه کل بوده و این شرکت برای تحقق کامل بودجه، باید تا پایان سال 4.8 هزار میلیارد تومان دیگر فروش داشته باشد.

این درحالی است که کل مبلغ فروش شرکت در سال مالی  گذشته بیش از 10 هزار میلیارد تومان بوده اما برای سال جاری پیش بینی فروش 14.4 هزار میلیاردتومانی کرده است.

همچنین کارگزاری آبان اعلام کرد : فولاد مبارکه در 8 ماهه منتهی به آبان توانسته مبلغ فروش خود را با افزایش 55 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 9.6 هزار میلیارد تومان برساند که این مبلغ 67 درصد مبلغ فروش پیش بینی شده در بودجه برای سال مالی جاری است.

مبلغ فروش محصولات گرم (با سهم 66 درصدی در مبلغ فروش بودجه)  در 8 ماهه منتهی به آبان به 5.35 هزار تومان هزارمیلیارد رسیده که 66 درصد مبلغ پیش بینی شده در بودجه برای سال جاری است. مقدار فروش این گروه محصول در این مدت با کاهش 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 2.6 میلیون تن رسیده اما میانگین نرخ فروش رشد 44 درصدی را تجربه کرده است.

میانگین نرخ فروش این گروه محصول در بودجه برای سال جاری 2 میلیون تومان به ازای هر تن در نظر گرفته شده ولی میانگین نرخ فروش 8 ماهه به 2.6  میلیون تومان رسیده و در آبان ماه هم با افزایش 8 درصدی نسبت به مهر ماه به 2.33 میلیون تومان رسیده است.

مبلغ فروش محصولات سرد (با سهم 26 درصدی در مبلغ فروش بودجه)  در 8 ماهه منتهی به آبان به 2.49 هزار میلیارد تومان رسیده که این مبلغ 67 درصد مبلغ پیش بینی شده در بودجه برای سال جاری است. درحالیکه مقدار فروش این گروه محصول در این مدت با افزایش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 980 هزار تن رسیده ، میانگین نرخ فروش رشد 46 درصدی را تجربه کرده است.

میانگین نرخ فروش این گروه محصول در بودجه برای سال جاری 2.52 میلیون تومان به ازای هر تن در نظر گرفته شده میانگین نرخ فروش 8 ماهه به 2.54میلیون تومان رسیده است و در آبان ماه هم با افزایش یک درصدی نسبت به مهر ماه به 2.63 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ