کد خبر: ۶۷۷۰۱
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۹/۷

ظهور دو شرکت خصوصی پست و پیش بینی رشد 100 درصدی سود پست
وزیر ارتباطات خبر داد:

ظهور دو شرکت خصوصی پست و پیش بینی رشد 100 درصدی سود پست

وزیر ارتباطات از صدور پروانه دو شرکت خصوصی پست در روزهای آینده خبر داد و گفت: پیش بینی می شود درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی فعلی حوزه پست در کمتر از یکسال به دو برابر برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمد جوادآذری جهرمی در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی با اشاره به کاهش تصدی گری وزارت ارتباطات و واگذاری شرکت های زیرمجموعه  اظهارداشت: تنها شرکتی که به صورت کامل و مستقیم زیرنظر این وزارتخانه قرار دارد، شرکت ارتباطات زیرساخت است.

وی اضافه کرد: هر چند این واگذاری از نوع خصولتی بوده اما این وزارتخانه سعی دارد تا جایی که ممکن است، کمترین میزان تصدی گری را در این زمینه داشته باشد.براساس تکالیف برنامه ششم، باید حجم بازار حوزه ارتباطات رشد 2.5 برابری را تجربه کند، اما در سویی دیگر، آنچه در دنیا وجود دارد با این روند متفاوت است زیرا در دنیا شتاب رشد چندین برابری در حال رخ دادن است.

این مقام مسئول درباره اقتصاد دیجیتال گفت: انقلاب صنعتی چهارم در دنیا در حال رخدادن است و اقتصاد دیجیتال پیش برنده اقتصاد دنیا خواهد بود. همان طور که عملکرد سایر کشورها نشان می دهد در دنیا اکثر کشورها، آینده اقتصاد را به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که اقتصاد دیجیتال در درآمد و اقتصاد آنها سهم عمده ای را دارا باشد.

جهرمی ادامه داد: در اقتصاد ایران همچنان تکیه بر درآمدهای اقتصاد سنتی پابرجا است و اگر بررسی و تحقیق جامعی انجام شود، رابطه معناداری میان اقتصاد دیجیتال و رشد GDP به دست خواهد آمد.مهم‌ترین پیام اقتصاد دیجیتال ترکیب بخش های مختلف است که زیرساخت آن فناوری اطلاعات است. زیرساخت و چارچوب لازم برای معرفی و حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال وجود دارد زیرا اگر در این مسیر حرکت نکنیم، اقتصاد را از دست خواهیم داد البته همچنان برخی نگاه های ضد فناوری وجود دارد که اگر اصلاح و از این ظرفیت استفاده نشود، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی درباره برنامه های وزارتخانه در زمینه کاهش تصدی گری اظهارداشت: در جهت حرکت در این مسیر، طی چند روز آینده، پروانه فعالیت دو اپراتور خصوصی پست ارائه و پیش بینی می شود درآمد 800 میلیارد تومانی فعلی حوزه پست در کمتر از یکسال به دو برابر برسد.همچنین برای نخستین بار، ظرفیت ترانزیت داده ایران در حوزه جنوب به شمال فعال شد و موفق به عقد قرارداد 300 گیگ ترانزیت جنوب به شمال بودیم.

وزیر ارتباطات درباره شاخص رقابت پذیری گفت: این شاخص در دو حوزه سهولت کسب و کار و سرمایه گذاری با مشکلاتی همراه است، زیرا شروع یک کسب و کار زمان بر است و ضعف قوانین نیز وجود دارد.سنگ اندازی هایی بر سر راه تاسیس و را اندازی یک استارتاپ وجود دارد که در نهایت اغلب آنها به نتیجه نمی رسد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ