کد خبر: ۶۷۷۲۵
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۸

جزئیات سومین همایش مالی اسلامی تشریح شد/معرفی سایت جویندگان کار
توسط رییس انجمن:

جزئیات سومین همایش مالی اسلامی تشریح شد/معرفی سایت جویندگان کار

رییس انجمن مالی اسلامی ضمن اعلام جزئیات برگزاری سومین همایش مالی اسلامی،از راه اندازی سایت عرضه و تقاضای کار در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی صالح آبادی در نشستی خبری که در راستای اجرای برنامه هر ساله همایش مالی اسلامی برگزار شد،گفت: سومین همایش مالی اسلامی یکشنبه هفته آتی در محل دانشگاه الزهرا از ساعت 8 تا 14 برگزار خواهد شد که شاپور محمدی رییس سازمان بورس و داوود دانش جعفری وزیر اسبق اقتصاد به عنوان سخنرانان افتتاحیه در این همایش حضور دارند.همچنین پروفسور محمدکبیرحسن از دانشگاه نیورلئان آمریکا و برنده جایزه بانکداری درحوزه مالی اسلامی نیز ممکن است در بین این سخنرانان حضور داشته باشد.

وی  محور اصلی این همایش را توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در افزایش تولید ملی و اشتغال عنوان کرد و افزود: سایر محورهای همایش  شامل نقش ابزارهای مالی اسلامی در افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال،آسیب شناسی ابزارها،عقود وقراردادهای مالی اسلامی رایج در بازار پول ،سرمایه و بیمه ایران،امکان سنجی و طراحی روش های نوین تامین مالی اسلامی در راستای نیازهای جامعه،فرصت ها و چالش های پیش روی ابزارهای مالی اسلامی در بازارهای مالی ایران و جهان،مزایا و معایب تکافل و راهکارهای ترویج آن در ایران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افراد علاقه مند تا پایان مهرماه فرصت داشتند تا مقالات را برای این انجمن ارسال کنند،ادامه داد: این فرصت با توجه به استقبال بوجود آمده تا 10 آبان تمدید شد و در مجموع 53 مقاله برای همایش ارائه شد که نسبت به تعداد سال گذشته(33 مقاله) رشد 61 درصدی داشته است.

صالح آبادی با بیان ارزیابی مقالات دریافت شده درکمیته علمی همایش اظهار داشت: برای هر کدام از این مقاله ها داورهایی تعیین شده و مقالاتی حائز شرایط تشخیص داده شدند که یا در همایش ارائه یا با توجه به فرصت زمانی محدود در فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی با همکاری دانشگاه امام صادق،سازمان بورس و انجمن مالی اسلامی به چاپ می رسند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این مقالات هم تحت عنوان کتاب مجموعه مقالات سومین همایش مالی اسلامی به چاپ می رسند،افزود: همچنین این مقالات در پایگاه های ISC  وسیویلیکا هم ثبت خواهند شد که اعتبار علمی قابل قبولی را به آنها می دهد.

رییس انجمن مالی اسلامی درخصوص دو پنل این همایش گفت: پنل اول تحت عنوان آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی مطرح و بررسی خواهد شد و در پنل دوم هم نقش ابزارها و بازارهای مالی اسلامی در افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال ارائه می شود.

صالح آبادی ادامه داد: علاوه بر این همانند سال گذشته جایزه مالی اسلامی  به دو شخص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه مالی اسلامی و توسعه آن اعطا خواهد شد.افرادی که پایان نامه کارشناسی ارشدو دکترای آنها در حوزه های مالی اسلامی بوده نیز می توانستند تا 10 ابان دراین همایش کاندید شوند که برای اولین بار درهمایش سال جاری به پایان نامه برتر جایزه پژوهش برتر تعلق می گیرد.

وی با اشاره به نشانی پایگاه انجمن مالی اسلامی(IAIR.ir) که همیشه در حال توسعه است،گفت: افرادی که در این حوزه مطالعه کرده یا قلم می زنند می توانند از این سایت مرجع با بخش های مختلف که شامل اخبار و اطلاعات فایل های نشست ها و همایش های تخصصی مالی اسلامی ،معرفی های کتاب هاو مقالات متعدد در این حوزه با قابلیت دانلود،کتابخانه انگلیسی با بیش از 300 مقاله و کتاب،نشریات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی معتبر و ... است به نحو مطلوب بهره ببرند.

این مقام مسئول درخصوص نشست های تخصصی که ماهانه در این انجمن برگزار می شود،گفت: در این انجمن 17 نشست تخصصی بصورت ماهانه برگزار می شود که در ان موضوعات روز نظری و کاربردی در 3 حوزه بورس،بانک و بیمه در تعامل با پژوهشگرهای مختلفی که در این حوزه فعالیت دارند،انتخاب و ارائه می شود.

معرفی سایتی جدید برای افراد جویای کار در این حوزه

صالح ابادی از راه اندازی سایتی به نام بازار کار مالی با آدرس Jobiif.ir خبر داد و گفت: افرادی که تقاضای استخدام در دستگاهی را داشته یا دستگاه هایی که نیازمند نیرو هستند، می توانند با عرضه و تقاضای نیروی کار در حوزه مالی اطلاع حاصل کنند.

وی با اشاره به تعریف دوره DBA و MBA بازار سرمایه و بانکداری اسلامی اظهار داشت: دوره MBA بصورت مشترک بین انجمن مالی اسلامی،سازمان بورس و دانشگاه امام صادق برگزارخواهد شد علاوه بر اینکه امتیازاتی هم برای این دوره در نظر گرفته که فراخوان آن ظرف 2 ماه آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

صالح آبادی عنوان کرد: در حوزه بانکداری اسلامی هم انجمن مالی اسلامی به همراه دانشگاه امام صادق مذاکراتی را با مرکز آموزش عالی بانکداری وابسته به بانک مرکزی انجام داده اند که هنوز به نتیجه نرسیده اما در صورت جمع بندی مذاکرات در آینده نزدیک فراخوان پذیرش دانشجو در هر دو دوره DBA و MBA در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش،سومین همایش بانکداری اسلامی 12 آذر جاری دردو قسمت ار ساعت 10:15 تا 12 دقیقه و 12:10 تا 14 در دانشگاه الزهرا برگزار می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ