کد خبر: ۶۷۷۳۳
۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۹/۸

مواضع کره شمالی و آمریکا پس از آزمایش موشکی جدید خطرناک

مواضع کره شمالی و آمریکا پس از آزمایش موشکی جدید خطرناک

رهبر کره شمالی پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای جدید که سراسر آمریکا را در تیررس قرار می دهد، اعلام کرد: به هدف خود یعنی تبدیل شدن به کشوری هسته ای دست پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابر اعلام خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون پس از نظارت بر شلیک موشک بالستیک قاره پیما جدید با نام هواسونگ 15 با افتخار گفت : اکنون هدف تاریخی بزرگ خود را درخصوص تبدیل شدن به یک کشور هسته ای محقق کرده ایم.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی خشم و اعتراض جهانی را برانگیخت به طوری که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، کره شمالی با این آزمایش موشکی یک گام مهم در جهت دستیابی به موشک هایی برداشت که بتواند هر نقطه از جهان را تهدید کند.

این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی از 15 سپتامبر تاکنون به شمار می رود. وقفه در آزمایش های موشکی کره شمالی گمانه زنی هایی را بوجود آورده مبنی بر اینکه این کشور ممکن است با هدف فراهم شدن زمینه برای آغاز مذاکرات به منظور پایان دادن به بن بست هسته ای پیونگ یانگ ، آزمایش ها را متوقف کرده باشد. 

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد: این موشک بالستیک قاره پیمای جدید قادر به حمل کلاهک فوق سنگین است و می تواند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد. ساخت این سلاح به کره شمالی برای دفاع از خود در برابر سیاست ارعاب و تهدید هسته ای امپریالیسم آمریکا کمک خواهد کرد. با این حال برنامه موشکی این کشور هیچ کشوری را مادامی که به حاکمیت کره شمالی آسیب نزده، تهدید نخواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ