کد خبر: ۶۷۷۴۸
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۹/۸

معروف ترین شاهزاده عربستان یک میلیارد دلار داد و آزاد شد

معروف ترین شاهزاده عربستان یک میلیارد دلار داد و آزاد شد

یک مقام سعودی از آزادی معروف ترین شاهزاده و رییس پیشین گارد ملی عربستان براساس توافق با مقام های دولت و در ازای پرداخت یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، متعب پسر عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان همراه ده ها نفر از اعضای خانواده سلطنتی عربستان، وزرای کنونی و مقام های سابق این کشور ماه گذشته به دستور کمیته مبارزه با فساد بازداشت شد. بازداشت های اخیر، بخشی از اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای تقویت ومستحکم کردن جایگاه قدرت در این کشور است.

یک مقام عربستان سعودی که نام وی فاش نشده گفت: متعب بن عبدالله پس از دست یابی به یک توافق قابل قبول و در ازای پرداخت رقمی معادل یک میلیارد دلار آزاد شده است.این توافق شامل پذیرش اتهام فساد در موارد مورد نظر نیز بود.

پیش از این اقوام و آشنایان متعب بن عبدالله گزارش هایی درخصوص بازگشت رییس پیشین گارد سلطنتی عربستان به خانه در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند.در جریان بازداشت های اخیر در ارتباط با فساد در عربستان، دست کم ۱۱ عضو خاندان سلطنتی، چهار وزیر و شماری از مقام های سابق دستگیر شدند.

یکی از چهره های شاخص بازداشت شده ولید بن طلال بن عبدالعزیزاست که گفته می شود ثروتی بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار دارد. وی سهام‌ دار عمده در شرکت‌هایی نظیر اپل و گروه بانکی سیتی‌بانک آمریکا است.

پیشتر روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده بود،دولت سعودی در شماری از پرونده‌ها به دنبال مصادره ۷۰ درصد از دارایی‌های افراد بازداشتی است.مقام‌های سعودی گفته‌اند،کمیته مبارزه با فساد تاکنون از ۲۰۸ نفر بازجویی کرده و این افراد دست‌کم ۱۰۰ میلیارد دلار کسب مال غیرمشروع کرده‌اند.

یک نهاد بین المللی مدافع حقوق بشر معتقد است: این بازداشت‌های گسترده بیشتر نشانه بازی قدرت در داخل است تا حرکتی که رسانه‌های سعودی به عنوان مبارزه با فساد جلوه می‌دهند.

سازمان دیده بان حقوق بشر از حکومت عربستان خواسته تا درباره بنیان حقوقی و قضایی این بازداشت‌ها اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ