کد خبر: ۶۷۷۶۲
۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۹/۹

شفاف سازی ۶ شرکت بورسی و فرابورسی با ۲ صف خرید همراه شد

شفاف سازی ۶ شرکت بورسی و فرابورسی با ۲ صف خرید همراه شد

۶ شرکت بورسی و فرابورسی درحالی اقدام به شفاف سازی کردند که یک شرکت بیمه ای و پتروشیمی با صف خرید روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات دیروز ۶ شرکت بورسی و فرابورسی اقدام به شفاف سازی کردند که طی آن یک شرکت بیمه ای و پتروشیمی با صف خرید روبرو شدند.

براساس این گزارش، بیمه حافظ با سرمایه 12.2 میلیارد تومانی درحالی اقدام به شفاف سازی درخصوص صورتهای مالی منتهی به شهریور کرد که با قیمت 3689 ریالی هر سهم صف خرید شد.

"وحافظ" رشد 70 درصدی حق بیمه در 3 ماهه دوم نسبت به 3 ماهه اول سال جاری،تغییر در ترکیب و ایجاد پرتفوی مناسب از جمله کاهش سهم پرتفوی رشته شخص ثالث از 60.36 در 3 ماهه ابتدایی به 47.90 درصد در 6 ماهه،حذف پرتفوهای پر ریسک از جمله موتورسیکلت و وسایل نقلیه بالای10 سال ساخت در رشته شخص ثالث و جایگزینی آن با پرتفوهای کم ریسک همانند خودروهای صفرکیلومتر وارداتی و اعمال شرط ضریب خسارت برای قراردادهای بیمه ای جهت کنترل ضریب آن را از عمده دلایل کاهش 10 درصدی میانگین ضریب خسارت سهم نگهداری در اطلاعات 6 ماهه نسبت به 3 ماهه اول سال جاری اعلام کرد.

همچنین این شرکت فرابورسی علت افزایش درآمد سرمایه گذاری های 6 ماهه سال جاری نسبت به 3 ماهه اول سال را واریز وجوه افزایش سرمایه و تعلق سود کوتاه مدت به آن عنوان کرد.

شفاف سازی "زنگان" درخصوص صورت های مالی 6 ماهه

شرکت صنعت روی زنگان با سرمایه 10 میلیارد تومانی نیز درخصوص تغییرات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی و صورت های مالی 6 ماهه سال جاری حسابرسی شده نسبت به حسابرسی نشده دست به شفاف سازی زد.

حسابرس دلایل تغییرات ارقام صورت های مالی 6 ماهه نخست سال نسبت به صورت های حسابرسی نشده به شرح زیر اعلام کرد:

دلیل تغییر زیان خالص نسبت به صورت حسابرسی نشده،اعمال هزینه های جذب نشده است که ناشی از پایین بودن تولیدات خطوط تولید نسبت به ظرفیت اسمی بوده است.

دلیل تغییر مقدار تولید در صورتهای مالی حسابرسی نشده نسبت به حسابرسی شده منتهی به شهریور سال جاری با توجه به اینکه مبالغ محصول هوی مدیا از مشتریان به صورت مقدار ورودی محاسبه و دریافت می شود،بنابراین در گزارش بودجه سال جاری بصورت مقدار ورودی اعلام شده ولی در صورتهای مالی 6 ماهه حسابرسی شده و پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 6 ماهه حسابرسی شده،مقادیر تولید و فروش محصول مورد نظر بصورت مقدار خروجی گزارش شده است.

دلایل تغییرات در اقلام ترازنامه ای از جمله دارایی های جاری در صورت های مالی حسابرسی شده 6 ماهه نسبت به حسابرسی نشده،باتوجه به خالص و واقعی نشان دادن ارقام در صورتهای مالی حسابرسی شده،تهاتر کردن برخی ارقام اعلام شده است.

این شرکت فرابورسی جهت پوشش زیان 6 ماهه پس از تامین نقدینگی اقدام به عقد قرارداد خرید 2.6 هزارتن ماده معدنی خاک روی متوسط عیار و 3.2 هزارتن ماده معدنی خاک روی پرعیاراز محل سهمیه شرکت کرده که خاک متوسط عیار طی مهر و آبان ماه وارد شرکت شده و خاک پرعیار نیز طی ماه های آینده تا پایان سال جاری تحویل خواهد شد.

همچنین اقدام به عقد قرارداد حق العمل کاری هوی مدیا به مقدار 20 هزار تن با یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ توسعه معادن روی کرده که این امر موجب پوشش زیان 6 ماهه خواهد شد و در کنار آن قراردادهای حق العمل کاری نیز با شرکت های تولیدکننده شمش روی منعقد کرده که متعهد به انجام آن تا پایان سال جاری است.

شفاف سازی "ثغرب" درخصوص صورت های مالی 6 ماهه

سرمایه گذاری مسکن شمالغرب با سرمایه اسمی 90 میلیارد تومانی درباره دلایل تغییر ارقام صورت های مالی حسابرسی نشده 6 ماهه نخست سال در راستای شفاف سازی توضیحاتی داد.

از این رو، علت افزایش حساب های دریافتنی مربوط به فروش اعتباری واحدهای پروژه 306 واحدی پونک زنجان،ساختمان آموزشی،مسکونی خاوران و ... است و افزایش سفارشات و پیش پرداخت ها نیز به خرید زمین سپیدار تبریز از شهرداری منطقه 4 برمی گردد.

دلایل افزایش سایر دارایی ها به خرید نرم افزار همکاران سیستم و افزایش هزینه های مالی هم به افزایش تسهیلات دریافتی از بانک سینا به مبلغ 5 میلیارد تومان عنوان می شود.

این شرکت فرابورسی درخصوص دلایل کاهش سود خالص،کاهش فروش را به رکود حاکم بر صنعت ساختمان و عدم فروش پروژه های تجاری اداری مهدیه،پزشکان زنجان و ایپک سهند تبریز مربوط دانست.همچنین ذخیره 4 میلیارد تومانی برای پروژه زونB پونک زنجان و مبلغ 1495.5 تومان برای پرونده مالیاتی درگیر است.

شفاف سازی "شیراز" روبرو با صف خرید

پتروشیمی شیراز با سرمایه 510 میلیارد تومانی در حالی درباره دلایل تعدیل پیش بینی ،تغییرات هزینه های مالی و دلایل عدم استفاده از مزایای ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر توضیحاتی داد که با قیمت پایانی 2768 ریالی با صف خرید روبرو شد.

دلایل تعدیل در اصلاحات پیش بینی شده: افزایش مبلغ فروش 1.58 هزار میلیارد تومان به 1.61 هزار میلیارد تومان ناشی از پیش بینی در افزایش مقدار فروش صادراتی به میزان 30 هزار تن از محل موجودی پایان دوره به ارزش 28.8 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته به مبلغ 3 میلیاردتومان از دو محل که اولی افزایش هزینه ناشی از افزایش فروش 30 هزار تن محصول در پیش بینی فروش همراه با اصلاح سایر هزینه های عملیاتی به مبلغ 7.7 میلیارد تومان برمی گردد و دومی به کاهش هزینه های سرباربه مبلغ 10.7 میلیارد تومان ناشی از اصلاح هزینه های حقوق و دستمزد و تغییر طبقه بندی هزینه های مستمری بازنشستگان به هزینه های عمومی و اداری و فروش که در بودجه حسابرسی نشده بخش عمده ای از آن در سرفصل سربار لحاظ شده بود.

افزایش هزینه عمومی و اداری به مبلغ 27.2 میلیارد تومان که به 3 گزینه مربوط می شود: اولی هزینه های صادرات ،حمل و بارگیری و خدمات پیمانکاری جمعا به مبلغ 4.9 میلیارد تومان ناشی از پیش بینی افزایش 30 هزارتن فروش صادراتی،دومی مربوط به اصلاحات حسابرسی درخصوص افزایش ذخایر مربوط به حقوق پرسنل و تغییر طبقه بندی حقوق و دستمزد به مبلغ 12.5 میلیارد تومان و سومی افزایش  کارمزد بانکی و NPC به مبلغ 5.6 میلیارد تومان طی اصلاحات صورت پذیرفته در محاسبات مربوط توسط حسابرس و چهارمین به افزایش سایر موارد به مبلغ 4.2 میلیارد تومان برمی گردد.

دلایل و نحوه تخصیص زیان تسعیر ارز : تسهیلات اخذ شده سنوات گذشته با نرخ ارز مبادله ای تسعیر می شد در حالی که طی سال موررد گزارش با توجه به پرداخت یک قسط از تسهیلات مزبور با نرخ ارز بازار آزاد با اشاره به اینکه تسهیلات از محل وجوه خودگردان بوده و باید از محل ارز حاصل از فروش صادراتی تامین شود،تسهیلات با نرخ ارز آزاد تسعیر شد.

به این ترتیب معادل مبلغ 119 میلیارد تومان مربوط به آثار تسعیر ارز سال 94 به حساب دارایی ثابت و معادل مبلغ 24.3 میلیارد تومان آثار تسعیر ارز سال 95 به عنوان تعدیل سنواتی لحاظ شده است.

همچنین مبلغ 139 میلیارد تومان بابت هزینه های تسعیر  تسهیلات مالی از طبقه سایر درآمد و هزینه های غیرعملیاتی به طبقه هزینه های مالی اصلاح و مبلغ 11.7 میلیارد تومان بابت اصلاح تاریخ دریافت اوراق صکوک اجاره به هزینه مذکور اضافه شده است.

وضعیت تسهیلات ارزی دریافتنی از بانک ملت شعبه مستقل مرکزی تهران هم به گونه ای است که تسهیلات فاینانس طرح امونیاک و اوره سوم "شیراز" از محل تسهیلات خودگردان به نام شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی جهت احداث واحدهای آمونیاک و اوره سوم تخصیص داده شده اما با توجه به خودگردان بودن تسهیلات اعطایی در زمان تخصیص،امکان استفاده از این آیین نامه  برای پتروشیمی شیراز میسر نشد.

پیگیری های انجام شده در ارتباط با تسهیلات مزبور منجر به بخشوده شدن جرایم،امهال و تقسیط تسهیلات مذکور شده و انعقاد قرارداد جدید با بانک ملت در جریان است.

شفاف سازی "توریل"

توکاریل 200 میلیارد تومانی درخصوص توضیحات تکمیلی صورتهای میان دوره ای عملکرد ۶ ماهه و پیش بینی سود هر سهم سال مالی جاری اقدام به شفاف سازی کرد.

تغییر در سرمایه گذاری های کوتاه مدت  ناشی از عرضه 10 درصدی سهام شرکت آسیاسیر ارس در فرابورس بوده که تا تاریخ ارسال گزارش پیش بینی سال مالی جاری براساس عملکرد 6 ماهه واقعی تعداد 97 میلیون سهم به ارزش میانگین 1270 ریال به فروش رسیده است.

تغییر در حساب های دریافتنی تجاری به دلیل کوتاه تر شدن دوره وصول مطالبات شرکت بوده است.تغییر در دارایی های ثابت ناشی از عملیات ساخت و تکمیل واگن 6 محوره است که قرارداد ساخت 209 واگن 6 محوره لبه بلند را با شرکت واگن سازی پارس در دست اجرا دارد. افزایش ناوگان در صنعت ریلی با توجه به شرایط حاکم بر قراردادهای توکاریل الزاما موجب افزایش درآمد نخواهد بود.

پوشش 45 درصدی درآمد نسبت به پیش بینی از جهت تغییر در مبادی بارگیری بوده و هزینه های عممی و اداری عمدتا به دلیل پرداخت و ثبت پاداش مجمع سالانه و پرداخت حق عضویت اتاق بازرگانی بوده است.

هزینه های مالی به دلیل افزایش در نرخ تسهیلات صورت گرفته که این تسهیلات در تاریخ ارسال گزارش پیش بینی سال 96 بر اساس عملکرد 6 ماهه تسویه شده و پیش بینی می شود طی 5 ماهه آتی نیاز به اخذ تسهیلات نباشد.

تفاوت های درامد در صورت های مالی ارائه شده با گزارش فعالیت 6 ماهه ناشی از صورت وضعیت های تایید نشده در زمان ارسال آن بوده که در پایان دوره به تایید رسیده است.

همچنین توکاریل جهت تمدید وضعیت قرارداد با فولادمبارکه در حال مذاکره است که به محض قطعی شدن اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد. بخشی از درآمد و بهای تمام شده ناشی از فروش موجودی قطعات به بهای تمام شده به شرکت فرعی بهین ریل است.

واگذاری بلوک 89.48 درصدی سهام زیرمجموعه "وبانک"

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با سرمایه 1.625 هزار میلیارد تومانی درخصوص تحصیل یا واگذاری بااهمیت سهام شرکت ها توضیح داد.

"وبانک" در نظر دارد بلوک 89.48 درصدی سهام زیرمجموعه در سرمایه گذاری توسعه ملی را به صورت بلوکی، یکجا و نقد یا نقد و اقساط از طریق بورس تهران عرضه کند.

به این ترتیب،در بودجه های ارائه شده پیش بینی هایی درخصوص سود فروش سهام و سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام صورت گرفته اما درصورت تحقق فروش سهام مذکور، تاثیرات احتمالی بر سود و زیان این شرکت بورسی اعلام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ