کد خبر: ۶۸۷۶۱
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۹/۱۰

امضای چند قرارداد مهم نفتی با شرکت‌های خارجی تا پایان سال
زنگنه خبر داد:

امضای چند قرارداد مهم نفتی با شرکت‌های خارجی تا پایان سال

وزیر نفت در مورد تاثیر تحریم های آمریکا بر تمایل شرکت های غیر آمریکایی برای همکاری با ایران گفت: تاکنون همه چیز خوب پیش رفته و امیدواریم بتوانیم قبل از پایان سال جاری چند قرارداد را به امضا برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان بی سی، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست اوپک در وین به خبرنگاران گفت: شرکت های انرژی آمریکایی بازندگان اصلی تحریم های یکجانبه اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران هستند.سیاست تحریمی آمریکا هم گیج کننده و هم به ضرر خود آمریکایی هاست.

وی افزود: نمی فهمم چرا شرکت های آمریکایی نمی توانند وارد بازار ایران شوند. آنها نمی توانند در بزرگترین پروژه های نفتی جهان که در ایران قرار دارد مشارکت کنند.ایران هیچ مشکلی با تخصص یا سرمایه آمریکایی ندارد و برای تکمیل چند پروژه مهم طراحی شده برای افزایش تولید نفت به میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر تحریم های آمریکا بر تمایل شرکت های غیر آمریکایی نظیر توتال برای همکاری با ایران گفت: تاکنون همه چیز خوب پیش رفته و امیدواریم بتوانیم قبل از پایان سال جاری چند قرارداد را هم به امضا برسانیم.

زنگنه ادامه داد: قراردادهای توسعه زیرساخت های نفتی ایران معمولا 3 ساله هستند و تاثیر چندانی از هرگونه توافق کاهش اوپک که در نشست امروز به دست می آید نمی پذیرند.هر چه طول تمدید بیشتر باشد،بازار با ثبات تر خواهد شد.قیمت های فعلی بالا نیست اما غیرقابل قبول است و اکثر اعضای اوپک خواهان قیمت های 60 تا 65 دلاری هستند.

وی گفت: فکر می کنم ضروری است اعضا یا مشارکت کنندگانی که به طور کامل به تعهدات عمل نکرده اند در طی ماه های آینده کوتاهی خود را جبران کنند.

انتهای پیاماخبار بورس ایرا


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ