کد خبر: ۶۸۷۸۲
۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۹/۱۱

درخواست نماینده مجلس از دولت برای روشن شدن آینده سکه و ارز

درخواست نماینده مجلس از دولت برای روشن شدن آینده سکه و ارز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از شرایط اقتصادی گفت: دولت باید موضع خود را درباره نوسانات بازار سکه و ارز مشخص کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص عملکرد بازار سرمایه در 8 ماه سال با اشاره به تاثیر نوسانات ارز به خانه ملت گفت: با نوسان در بازار ارز و سکه شاهد تغییرات متعددی در مولفه های اقتصادی دیگر از جمله شاهد تغییر قیمت در ساخت و سازها بودیم.

وی ادامه داد:  دولت باید مواضع را در زمینه نوسانات بازار ارز و سکه مشخص کنند تا بدانیم در نهایت خواهان افزایش قیمت ارز است یا می‌خواهند این مولفه اقتصاد ثابت بماند.دولت بررسی کند آیا با افزایش قیمت ارز می خواهد درآمد را افزایش دهد یا بر این باور است که با افزایش آن توان اقتصادی مردم به مخاطره می‌افتد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید اعلام کند چه راهبردی برای بازار ارز در نظر دارد تا بر اساس آن اقتصاد را جلو ببریم. دولت در گذشته صحبت های دو پهلوی زیادی در زمینه بازار ارز داشت که در حقوق کارمندان و قیمت اجناس تاثیرات منفی به دنبال داشت بنابراین انتظار می‌رود راهکارهای منسجمی در این زمینه ارائه کند.

حاجی بابایی با انتقاد از وضعیت نامناسب اقتصاد اظهار داشت: وضعیت کنونی مطلوب نیست و نوسانات باعث می شود تاثیر مستقیمی بر دیگر مولفات اقتصادی گذاشته و ناامنی اقتصادی ایجاد شود.با تغییر در بازار ارز شاهد نوسانات بازار سکه هستیم و این موضوع باعث می‌شود از شرایط اقتصادی به شرایط اجتماعی روی بیاوریم و تمام مردم برای تهیه سکه وارد بازار شود که نگرانی‌هایی به دنبال دارد.

وی توضیح داد: با افزایش قیمت سکه، اشتها در جامعه افزایش پیدا می‌کند، تعداد بسیاری به سمت خرید سکه می‌روند و همین‌روند باعث ادامه افزایش قیمت سکه می‌شود اما ناگهان شاهد کاهش قیمت سکه خواهیم بود که به واسطه این نوسانان زندگی بسیاری در جامعه متلاطم می شود.متلاطم شدن زندگی افراد به این معنی است، عده ای که متضرر می شوند دولت را مقصر می دانند بنابراین انتظار می رود که ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شود.

حاجی بابایی در خصوص اینکه چرا دولت نمی تواند ثباتی در بازار اقتصادی ایجاد کند،گفت: باید بررسی کنیم دولت نمی خواهد یا نمی تواند،هر دوی این موضوعات راه‌حل های گوناگونی دارد اما تا از پالس های دولت رمزگشایی نشود نمی‌توان ادعایی کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ