کد خبر: ۶۸۷۹۷
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۹/۱۱

خبر خوش کیفیت هوا برای شهروندان پایتخت

خبر خوش کیفیت هوا برای شهروندان پایتخت

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران کیفیت هوای امروز تهران با شاخص ۹۴ را در شرایط سالم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از ایرنا گفت: محمد رستگاری میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز با ۱۹ عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۹۴ قرار گرفته است.

وی افزود: میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز در همین مدت از۷۲ به ۵۷ کاهش یافته است.ایستگاه های شهر ری (منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۱۱ به ترتیب با شاخص ۱۴۰ و۱۲۳ بیشترین میزان آلودگی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.
 
وی عنوان کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۹ و شهرداری منطقه ۱۶ نیز با شاخص ۴۳ و ۵۰ کمترین میزان آلودگی هوای تهران را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
 
بنابراین گزارش،شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) حدمجاز استاندارد یا حد سلامت، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
 
انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ