کد خبر: ۶۸۸۰۲
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۹/۱۱

جزئیات تامین مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی مپنا در بورس انرژی
مدیرعامل خبر داد:

جزئیات تامین مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی مپنا در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی از بزرگ‌ترین طرح تامین مالی حوزه انرژی با استفاده از قرارداد سلف موازی استاندارد توسط شرکت تولید گروه مپنا به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در روز جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیدعلی حسینی درباره پذیره نویسی 400 میلیارد تومانی اوراق سلف موازدی استاندارد که توسط گروه مپنا انجام می شود، به فارس گفت: با توجه به تجربه موفق سه مرحله تامین مالی صنعت برق در سال‌های گذشته توسط شرکت‌های تولید نیروی برق آرین ماهتاب گستر و شرکت تولید نیروی برق سنندج مپنا به ارزش 340 میلیارد تومان، امروز تامین مالی400 میلیارد تومانی شرکت گروه مپنا در دستور کار بورس انرژی قرار گرفته است.

وی افزود:دارایی پایه هر قرارداد بسته برق (انرژی الکتریکی) معادل یک کیلووات در هر ساعت از دوره مصرف در دوره تحویل است و خریداران در صورت داشتن شرایط تحویل و اعلام آمادگی جهت تحویل،قادر خواهند بود، در دوره تحویل دارایی پایه قرارداد را در نقطه مرجع داد و ستد (هاب) انرژی الکتریکی در شبکه سراسری برق تحویل بگیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به قابلیت تسویه نقدی قراردادها، خریداران می‎توانند در طول دوره معاملاتی یا در تاریخ سررسید قرارداد نسبت به تسویه نقدی این قراردادها اقدام کنند. این قراردادها منضم به اختیار فروش و خرید تبعی به ترتیب با قیمت 118 و 119 درصد قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید هستند.

حسینی به وظایف بازار گردان این اوارق اشاره کرد و گفت: بازارگردان این قرارداد در سقف تعهد روزانه ملزم به بازخرید قراردادهای مذکور با نرخ قیمت پایه عرضه اولیه به علاوه سود معادل 17.5 درصد سالانه است.

وی با اشاره به این موضوع که هدف از عرضه این اوراق، تامین سرمایه در گردش و تأمین مالی پروژه های سیکل ترکیبی شرکت گروه مپنا است، افزود: با توجه به این موضوع که طی برنامه ششم توسعه باید قریب به 20 هزار مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌ها جهت پاسخگویی به تقاضای برق اضافه شود، وجود ظرفیت های تامین مالی در بازار سرمایه می‌تواند کمک شایانی به تحقق این مهم و تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی کند.

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت برق از ابزارهای تامین مالی موجود در بورس انرژی ایران از قبیل سلف موازی استاندارد و صندوق پروژه استقبال خوبی کرده، تصریح کرد: این نخستین تامین مالی با استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری پروژه در صنعت برق طی مهر سال جاری است که متعاقباً پس از تامین مالی گروه مپنا به زودی شاهد تامین مالی چندین نیروگاه به منظور پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای از طریق این ابزار تامین مالی باشیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ