کد خبر: ۶۸۸۱۰
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۹/۱۱

۶ علت افزایش سود
توسط معاون مالی اعلام شد:

۶ علت افزایش سود "آپ" در نیمه اول + برنامه ورود به حوزه ­های جدید خدمات

معاون مالی آسان پرداخت پرشین با بیان علل 6 گانه افزایش سودآوری در نیمه اول سال جاری، از تداوم رشد آن در نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یکی از بانک ­ها در اقدامی پیشنهاد تغییر در کارمزد دستگاه­ صندوق­ های فروشگاهی یا POSها را به بانک مرکزی ارائه کرده که به وسیله آن کارمزدها مانند گذشته به صورت یک درصد از مبلغ خرید به صورت حداقل 50 و حداکثر 250 تومان است اما به جای آنکه بانک پذیرنده تمام این کارمزدها را پرداخت کند در تراکنش ­های خرد یعنی کمتر از 50 هزار تومان توسط خریدار و ‌در تراکنش ­های متوسط یعنی بین 50 هزار تومان تا 200 هزار تومان توسط فروشنده کارمزد پرداخت می ­شود و بانک پذیرنده تنها در تراکنش ­های بالا یعنی بیش از 200 هزار تومان پرداخت کننده باشد.

سعید جهانشاهلو درباره تاثیراتی که ممکن است پیشنهاد بانک مزبور به بانک مرکزی مبنی تغییرات کارمزد POSها بر این شرکت به دنبال داشته باشد، گفت: براساس آن­چه بانک مرکزی اعلام کرده یک بانک پیشنهاداتی مبنی بر تغییر در کارمزد POSها ارائه کرده اما هزینه تراکنش ­ها بر شرکت­ های PSP بی ­تاثیر است زیرا با توجه به ماهیت این شرکت­ ها که ارائه دهنده خدمات هستند صرفاً در ازای ارائه خدمات درآمد کسب می­ کنند و تغییر یا اصلاح مبلغ کارمزدها تاثیری بر درآمدهای آنها نخواهد داشت.

وی درباره سایر اثرات نیز گفت: این نظام­­ مندی باعث تطبیق نظام کارمزد با مدل بین­ الملی و اخذ درست کارمزد از مرجع صحیح خواهد شد و در نهایت شاهد جهش مثبتی در درآمد شرکت­ های psp خواهیم بود.

علل افزایش سودآوری در سال جاری و تداوم رشد

وی در خصوص اینکه چرا سود سال جاری شرکت با رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده اظهار داشت: رشد سودآوری آپ در سال جاری را می­ توان تحت تاثیر چند عامل دانست. در درجه اول بهبود خدمات ارائه شده در اپلیکیشن آپ و همچنین رابط کاربری ساده در این نرم افزار موجب این افزایش سود شده است. ضمن اینکه در سال جاری سعی کردیم تا سبد خدماتی شرکت را نسبت به سال گذشته متنوع­ تر سازیم. در کنار این عوامل استقبال مناسب از پایانه ­های فروشگاهی و افزایش POSها نقش بسزایی در افزایش سودآوری در سال جاری داشته است.

این مقام مسئول به تاثیر کاهش هزینه­ های ثابت در افزایش سود شرکت اشاره کرد که از بالا بردن ضریب بهره ­وری دستگاه ­های کارتخوان آپ به وجود آمده است.

جهانشاهلو درخصوص اینکه آیا جهش سودآوری در نیمه اول سال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در نیمه دوم نیز ادامه خواهد داشت افزود: اقدامات و برنامه ­ریزی­ های مختلفی در زمینه گسترش سبد خدمات در اپلیکیشن و همچنین ارائه خدمات به کاربران در شرکت صورت گرفته که می ­تواند ما را به تداوم رشد سودآوری امیدوار کند.

وی با اشاره به استراتژی­ های آتی تاکید کرد: در آینده تمرکز آسان پرداخت پرشین بر روی کارمزد شاپرکی رفته رفته کاهش خواهد یافت زیرا بازارهای جدید به سمت کارمزد خدمات ارائه شده پیش خواهند رفت.

جهانشاهلو درخصوص برخی از شنیده ­ها درباره ورود آپ به سایر حوزه ­های خدمات انفورماتیکی گفت: خدمات جدیدی در دست اقدام است که هم اکنون در مرحله آزمایشی است. چنانچه بررسی­ ها به پایان برسد در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ