کد خبر: ۶۸۸۱۳
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۹/۱۱

شرط دبیرکل اتحادیه عرب برای همکاری با ایران و ادعای بازرسان سازمان ملل

شرط دبیرکل اتحادیه عرب برای همکاری با ایران و ادعای بازرسان سازمان ملل

دبیرکل اتحادیه عرب شرط همکاری کشورهای عربی را اعلام کرد و بازرسان سازمان ملل مدعی شدند قطعات باقی‌مانده از موشک‌های شلیک‌شده به پایتخت عربستان ، طراحی و ساخت ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک عربی، احمد ابوالغیط در کنفرانس گفت‌وگوی مدیترانه‌ای که در شهر رم برگزار شد، گفت: از ایران می‌خواهیم که رفتار و روش در برابر کشورهای عربی را تغییر داده و آن را در منطقه را کنترل کند.

وی افزود: اگر ایران رفتار را تغییر دهد، کشورهای عربی نیز آماده همکاری خواهند بود. لازم است کشورهای عربی با هم گفت‌وگو کنند و درباره منابع تهدید و راه‌های مقابله با آنها دیدگاه مشترکی داشته باشند.

ادعای جدید بازرسان سازمان ملل در خصوص موشک شلیک شده به ریاض

به گزارش رویترز،یک هیئت مستقل از بازرسان سازمان ملل مدعی شدند، قطعات باقی‌مانده از موشک‌های شلیک‌شده به پایتخت عربستان طراحی و ساخت ایران بوده است.

این بازرسان پس از بررسی قطعات باقی‌مانده چهار موشک بالستیکی که حوثی‌های یمن به سمت عربستان شلیک کرده بودند و بازدید از محل برخورد این موشک‌ها اعلام کردند ویژگی‌های طراحی و ابعاد قطعات باقی‌مانده از این موشک‌ها با موشک قیام١ که ایران آن را طراحی و ساخته، مطابقت دارد.

آنها گفته اند: از دو پایگاه نظامی عربستانی برای بررسی قطعات باقی‌مانده‌ای که مقامات از حملات موشکی به عربستان سعودی در ١٩ می، ٢٢ جولای، ٢٦ جولای و چهارم نوامبر جمع‌آوری کرده بودند، بازدید کرده‌اند.همچنین از چهار نقطه اصابت ناشی از حمله چهارم نوامبر که قطعات باقی‌مانده از موشک‌های شلیک‌شده جمع‌آوری شده بود، بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ