کد خبر: ۶۸۸۱۷
۰:۱ - ۱۳۹۶/۹/۱۲

کوره جدید فولاد مبارکه راه اندازی شد/ هزینۀ دو بخش خارجی و داخلی

کوره جدید فولاد مبارکه راه اندازی شد/ هزینۀ دو بخش خارجی و داخلی

واحد کورۀ پاتیلی جدید فولادمبارکه با هزینه بالغ بر ۱۰.۳ میلیون یورو و ۷ میلیارد تومان در دو بخش خارجی و داخلی راه اندازی و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد عبدالرحیم زاده مدیر اجرای پروژه های آهن و فولادسازی از راه اندازی و بهره برداری از واحد کورۀ پاتیلی شمارۀ ۷ شرکت فولادمبارکه خبر داد و گفت: به منظور بهره گیری از ظرفیت تولید ایجادشده در کوره های قوس الکتریکی، ریخته گری مداوم و دستیابی به 7.2  میلیون تن فولاد مذاب در فولاد مبارکه، این کوره احداث و پس از تست های موفقیت آمیز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هزینۀ اجرای این پروژه در دو بخش خارجی و داخلی بالغ بر 10.3 میلیون یورو و ۷ میلیارد تومان بوده، افزود: حـجم عمدۀ خدمات ساخت و نصب بالغ بر ۱۲۰۰ تن سازه و تجهیز فلزی، ۷۵۰۰ اینچ جوش لوله، ۴۲۵۰۰ متر انواع کابلکشی،۴۸۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۲۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۱۹۰ تن میلگرد بوده است.

محمدحسین خرمی رئیس اجرای پروژه های فولادسازی نیز با تأکید بر اینکه وظیفۀ واحد کورۀ پاتیلی در فرایند تولید تختال، خالص سازی ذوب و آماده سازی آنالیز متالوژیکی ذوب براساس گرید ذوب موردنظر است، گفت: با اضافه شدن یک کورۀ پاتیلی به مجموع ۶ کورۀ عملیات ثانویۀ قبلی در واحد فولادسازی، برنامه ریزی جهت آماده سازی آنالیز ذوب و انتقال آن به ریخته گری بهینه می شود و به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت امکان انجام عملیات ثانویه بر روی ۱۵ ذوب را فراهم می آورد.

وی افزود: علاوه بر این مزیت، زمان انتظار ذوب جهت عملیات ثانویه نیز کاهش می یابد. ضمن اینکه این فرایند منجر به افزایش راندمان فولادسازی از نظر کمی و کیفی می شود و گام مهمی در راستای دستیابی به اهداف شرکت است.

خرمی ادامه داد: به لحاظ موقعیـت مکانی، این کوره در مرکز سالن فولادسازی قرار گرفته، ازاین رو با توجه به لزوم اجرای پروژه، بدون وارد آوردن هرگونه توقف به سایر خطوط تولید، فرایند ساخت و احداث این تجهیز با مشکلات خاص خود مواجه بود که با همکاری مدیریت و کارکنان بدون هیچ حادثۀ انسانی و تجهیزاتی انجام و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ