کد خبر: ۶۸۸۲۰
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۱۲

آخرین وضعیت تخلفات
معاون حقوقی سازمان بورس اعلام کرد:

آخرین وضعیت تخلفات"آکنتور" و آمادگی دو بانک بورسی برای خرید سهام

معاون حقوقی سازمان بورس با تشریح آخرین وضعیت کنتورسازی و ارجاع اسناد تخلفات به دستگاه قضا از آمادگی دو بانک بورسی برای خرید سهام سرمایه گذاران خرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر جمالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده شرکت کنتورسازی به سنا گفت: برای حل سریع مشکلات این ناشر بورسی به "آکنتور" تاکید شده ضمن انتخاب مدیران دارای صلاحیت، اطلاعات دقیق و شفاف را ارائه کنند.در این راستا مجمع شرکت در 6 آبان سال جاری تشکیل و نماینده شرکت توسعه صنایع تابان انرژی پاسارگاد، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات داده آرمان کیش، شرکت پدیده توان تجارت، ایوب قنبری و هادی غنچه به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه همزمان با انتخاب اعضای هیات مدیره، موسسه آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان حسابرس و بازرس قانونی جدید توسط سهامداران برگزیده شد، افزود: انتظار می­ رود حسابرس جدید با همکاری و تعامل هیات مدیره، صورت های مالی شفاف و قابل اتکا را ارائه کنند.با توجه به خلاء مدیریتی در این شرکت بورسی، به سهامداران عمده تکلیف شد هر چه سریعتر نسبت به تشکیل مجمع عادی به طور فوق‌العاده اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت در اعتراض به مالیات های احتسابی و با ارائه مستندات جدید، از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد، مالیات‌ها و جرائم در نظرگرفته بابت اظهارات نادرست و یا قصور بعدی مدیران وقت، مورد بررسی قرار گیرد.اما با توجه به قطعی بودن این ارقام مالیاتی، با هماهنگی و طرح موضوع با مقامات قضایی و سپس وزارت اقتصاد، زمینه بررسی مجدد و رسیدگی به این ارقام فراهم شده است.

جمالی با اشاره به اینکه بانک پاسارگاد با معرفی کاندیداهای عضویت در هیات مدیره برای تحقق زمینه‌های تجدید ساختار مالی و فنی برنامه‌ریزی کرده، گفت: بنابر اعلام این بانک،اقدام موردنظر در راستای مسئولیت اجتماعی و همراهی و مشارکت در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری سهامداران و احیای شرکت به عمل آمده است.

وی اظهار داشت: نظر به اینکه بازگشایی نماد کنتورسازی از نظر مقررات منوط به دریافت آخرین وضعیت قابل اتکای حساب‌های شرکت است و از سوی دیگر گروهی از سهامداران به دلایل مختلف برای فروش سهام اضطرار دارند، لذا بانک‌های اقتصاد نوین و پاسارگاد و یکی از شرکت‌های کارگزاری جهت خرید سهام سهامدارانی که به دلیل اضطرار فوری برای فروش سهام مایل به واگذاری آن هستند، تا سقف‌های مقرر اعلام آمادگی کرده اند.

معاون حقوقی سازمان بورس ادامه داد: شرکت طی نامه 7 آذر سال جاری پیشنهاد موافقت با انجام معاملات خارج از ساعت سهامداران دارای اضطرار را به سازمان بورس ارائه داد که در جلسه روز بعد این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت و برای تصویب نهایی به شورای عالی بورس ارجاع شد.

جمالی گفت: در اجرای دستورات قضایی اتخاذ شده و در ادامه تحقیقات و ردیابی های مالی انجام شده، مستندات و شواهدی حاکی از ظن قوی بر توجه اتهام بزه های معامله با استفاده از اطلاعات نهانی، دستکاری قیمت سهام و جرائم موضوع فصل ششم قانون بازار نسبت به افراد مظنون در پرونده این شرکت بورسی بدست آمده که شرح مستندات و اقدامات به زودی به مرجع قضایی، جهت تعقیب متهمان تقدیم می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ