کد خبر: ۶۸۸۵۴
۱۲:۷ - ۱۳۹۶/۹/۱۲

علت تعلیق فعالیت یک کارگزار بورس اعلام شد
در گفت وگوی بورس پرس با دبیرکل کانون کارگزاران:

علت تعلیق فعالیت یک کارگزار بورس اعلام شد

دبیرکل کانون کارگزاران بورس درباره تعلیق فعالیت کارگزاری پارس‌نمودگر که تا اطلاع ثانوی توسط سازمان بورس اعمال شده ، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بورس در اقدامی جدید فعالیت کارگزاری پارس‌نمودگر را از دیروز 11 آذر تا اطلاع ثانوی تعلیق و اعلام کرد با توجه به نامه کانون کارگزاران و مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت این شرکت کارگزاری مبنی بر خرید اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

به این ترتیب این کارگزاری تا اطلاع ثانوی نخواهد توانست اقدام به خرید سهام و اوراق کند اما از امکان فروش برخوردار خواهد بود.

در این رابطه روح اله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزارن بورس درباره علت این تصمیم به بورس پرس توضیح داد: این تصمیم سازمان بورس که با پیشنهاد و نظر کانون اعمال شده مربوط به اعتبارات کارگزاری و با هدف جلوگیری از افزایش ریسک بود. چون اگر ریسک یک شرکت کارگزاری از حدی بالاتر رود،  می تواند بر صنعت کارگزاری و بازارسرمایه اثر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی های کمیته تخلفات کانون و ارجاع به هیات مدیره، از سازمان بورس درخواست شد تا اقدام به تعلیق کارگزاری پارس نمودگر شود. در حال حاضر هم ، جلساتی برای حل مشکل با مدیران کارگزاری در حال برگزاری بوده و در صورت تضمین و رفع مشکل ، کانون کارگزاران از سازمان بورس خواهد خواست تا رفع تعلیق شود.

میرصانعی با اعلام اینکه زمان رفع تعلیق فعالیت کارگزاری پارس نمودگر مشخص نبوده ، در برابر این سئوال که بدهی و رقم اعتباری که این کارگزاری متحمل شده چه میزان است و آیا موضوع خرید و فروش سهام یک شرکت هم در تعلیق فعالیت نقش داشته یا خیر ؟ به بورس پرس گفت: از اعلام رقم  معذروم اما تعلیق فعالیت ربطی به خرید و فروش سهام ندارد و تنها ناشی از اعتبار است.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ