کد خبر: ۶۸۸۵۸
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۹/۱۲

راه اندازی صندوق ارزی و تفاوت با بورس ارز
مقام مسئول سازمان بورس خبر داد:

راه اندازی صندوق ارزی و تفاوت با بورس ارز

معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اشاره به مذاکره با بانک مرکزی،از راه اندازی بورس ارز و تفاوت های آن با بورس ارز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی سعیدی درخصوص راه اندازی صندوق ارزی و تفاوت آن با بورس ارز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صندوق دارایی‌های ارزی نوعی از صندوق سپرده کالا است که بیشترین شباهت را به صندوق طلا دارد و با راه اندازی این صندوق، به آشفتگی های بازار ارز خاتمه داده می شود.

وی افزود: اکنون سرمایه داران برای سرمایه گذاری در ارز به دلالان و بازار آزاد مراجعه کرده و با خرید و حبس ارز نزد خویش، تشنجی را در بازار ایجاد می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: سرمایه گذاران با مشارکت در صندوق ارز علاوه بر اینکه نوسانات ارز را می توانند تجربه کنند از سودی که بانک سپرده های ارزی ارائه می کند هم بهره مند شده و به این طریق فعالیت آنها متضرر نخواهد شد.

سعیدی اظهار داشت: صندوق ارز پشتوانه سرمایه گذاران است و پس از مشارکت سرمایه داران در این صندوق، ارز مجدد در حساب بانکی سپرده گذاری شده و  در بازار ارز باقی می ماند و این امر سبب شده که تعادل بازار ارز بر انگیخته نشود.

وی با بیان اینکه راه اندازی بورس ارز و صندوق ارزی یک بسته کلی بوده و انجام آن ضرورت دارد، افزود: در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم تا تحولی را در بازار ارز به وجود آوریم. بانک مرکزی تک نرخی شدن ارز را از ملزومات بورس ارز می داند و بازار سرمایه این آمادگی را دارد تا قراردادهای آتی و تک نرخی شدن ارز را انجام دهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ