کد خبر: ۶۸۸۷۷
۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۹/۱۳

 آخرین وضعیت بیمه البرز و برنامه عرضه نخستین اوراق بهادار بیمه در بورس
مدیرعامل اعلام کرد:

آخرین وضعیت بیمه البرز و برنامه عرضه نخستین اوراق بهادار بیمه در بورس

مدیرعامل بیمه البرز با اعلام آخرین وضعیت شرکت، از رایزنی با بورس برای عرضه نخستین اوراق بهادار بیمه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا رسول تاجدار در جریان نشست خبری به مناسبت روز بیمه ، اظهار داشت: سهم بیمه های عمر در سبد پرتفوی صنعت به 13.5 درصد رسیده که رشد قابل توجهی بوده اما کافی نیست. این رشددر شرایطی رخ داده که صنعت بیمه تاکنون یک ریال از دولت دریافت نکرده و مالیات ها و عوارض مختلفی را نیز به دولت پرداخته و حتی با ارایه پوشش های بیمه ای، هزینه های اجتماعی تحمیلی به جامعه را نیز دربرمی گیرد.

وی با اشاره به گام مهم جلوگیری از خطا و تقلب در صنعت بیمه با راه اندازی سامانه نظارت الکترونیکی (سنهاب)، به تاکید بیمه مرکزی بر افزایش ذخایر شرکت های بیمه بویژه در رشته بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: بیمه البرز اولین بیمه دولتی واگذار شده به بخش خصوصی به شمار می رود که با سرمایه  26 میلیارد تومانی وارد بورس شد و به سرمایه کنونی 400 میلیارد تومانی رسیده و حدود 35 درصد بازدهی سهام داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گروه مالی بانک ملت، دولت، گروه صبا تامین(وابسته به تامین اجتماعی) و صندوق بازنشستگی نفت به عنوان سهامداران عمده این شرکت هستند، ادامه داد: در حال حاضر 17.35 درصد از سهام بیمه البرز در اختیار دولت است و می دانیم بنای واگذاری دارد اما اینکه قرار است این میزان سهام به صورت بلوکی و مدیریتی واگذار شود یا بتدریج، مشخص نیست.

تاجدار سهم "البرز" از بازار بیمه را 6.8 درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان، 1.4 هزار میلیارد تومان حق بیمه صادر و 800 میلیارد تومان  خسارت پرداخت شده است.

وی بودجه شرکت برای سال جاری  را 1.9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نرخ بازدهی بورس 24 درصد، مسکن 27 درصد، بازار ارز 14 درصد و بانک 19.5 درصد برآورد می شود اما صنعت بیمه نرخ بازدهی 12 درصدی دارد. بازدهی پایین صنعت بیمه در مقایسه با دیگر بازارها سبب شده تا شرکت های بیمه طی پنج سال گذشته نتوانند سرمایه 400 میلیارد تومانی مورد نظر دولت را محقق کنند.

تاجدار سهم بیمه عمر از سبد پرتفوی این شرکت را 3.5 درصد اعلام کرد و گفت: منابع حاصل از بیمه عمر بیمه البرز در حساب های سپرده بلندمدت بانکی نگهداری می شود و سالهاست که حساب های آن از دیگر رشته ها مجزا شده است.

وی در پاسخ به اینکه کاهش نرخ سود در نظام بانکی، صنعت بیمه را متاثر می کند، گفت: این کار سبب کاهش سود 2 تا 3 درصدی در صنعت بیمه شود و از این رو شرکت ها باید این کاهش را از سرمایه گذاری در بازارهای دیگر تامین کنند.

این مدیر از برنامه بیمه البرز برای انتشار اوراق بهادار بیمه ای به جای واگذاری بیمه اتکایی به خارج از کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اکنون صنعت بیمه دنیا به جای بیمه اتکایی به صدور اوراق بهادار بیمه ای روی آورده است تا ریسک های وارده را به حداقل برساند.

تاجدار افزود: در حال رایزنی با بورس هستیم تا حدود 40 میلیارد تومان اوراق بهادار بیمه عرضه کنیم. به استثنای انگلیس که در نقل و انتقالات مالی با این کشور با مشکل و محدودیت رو به رو هستیم، مشکلی برای مراودات مالی با دیگر کشورها وجود ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ