کد خبر: ۶۸۸۸۱
۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۹/۱۳

واکنش سیف به مسدودیت حساب ایرانیان در ۳ کشور به بهانه

واکنش سیف به مسدودیت حساب ایرانیان در ۳ کشور به بهانه "کاتسا"

رییس کل بانک مرکزی در واکنش به ادعای بسته شدن حساب ایرانیان در برخی کشورها به بهانه قانون کاتسا گفت: آغاز چنین اقدامی را به هیچ وجه تایید نمی کنم،بسیار زود است که از این موضوع اینگونه استنباط شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی الله سیف در واکنش به سخنان حسین سلیمی نایب‌رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران مبنی بر بسته شدن حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس به دلیل اجرای قانون کاتسا در جمع خبرنگاران گفت: شروع چنین اقدامی را به هیچ وجه تایید نمی کنم،خیلی زود است که از این موضوع اینگونه استنباط شود منتهی در مقابل اقدامات آمریکا، ایران نیز اقداماتی انجام می دهد و اگر بخواهد عملیاتی شود، به موقع از آن ابزارها استفاده می کند.

وی افزود: آمادگی ایران برای انعقاد قرارداد پیمان پولی و بحث سوآپ اگریمنت را مشابه آنچه اخیرا با ترکیه امضا کردیم به اطلاع طرف چینی رساندیم. از این ابزار می توانیم برای تسهیل مبادلات بانکی با چین استفاده کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: چندی پیش شایعاتی درباره بستن حساب‌های دانشجویان ایرانی در چین مطرح شده بود که در این جلسه نیز به این مساله اشاره شد و نایب رییس مجلس چین اعلام کرد این مساله را بررسی می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ