کد خبر: ۶۸۹۴۹
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۱۶

برنامه دولت برای اخذ مالیات از سود سپرده‌ بانکی در بودجه سال ۹۷
نماینده مجلس عنوان کرد:

برنامه دولت برای اخذ مالیات از سود سپرده‌ بانکی در بودجه سال ۹۷

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بحث افزایش پایه‌های مالیاتی،دولت بنا دارد یک پایه مالیاتی را به عنوان مالیات بر سود سپرده بانکی مدنظر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به موضوع بررسی بودجه سال آتی به فارس گفت: تصور ما این است که رویکرد دولت در بحث بودجه‌ریزی در حال تغییر است،این کار با یک تأخیر 5 ساله همراه است و با این تأخیر محافظه‌کاری را کنار گذاشته و می‌خواهد رویکرد جسورانه داشته باشد.البته از این رویکرد استقبال می‌کنیم چرا که ایران باید با واقعیت‌های اقتصادی اداره شود و نه با رفتارهای پوپولیستی.

وی اظهارداشت: یکی از مواردی که ما در جریان آن هستیم و دولت برای تصمیم‌گیری به آن موضوع ورود پیدا کرده،در ارتباط با یارانه‌هاست که پرداخت آن و حذف دهک‌های پر درآمد از دریافت یارانه را دولت به جد پیگیری می‌کند. البته معذوریت‌های دولت در یکی دو سال گذشته به خاطر مسائل اجتماعی و انتخابات بوده که انتظار این است در شرایط فعلی راحت‌تر بتواند تصمیم بگیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در ارتباط با بحث کاهش هزینه‌های جاری نیز اطلاع داریم که دولت رویکرد عملیاتی را در دستور کار قرار می دهد که البته اجرای این امر هزینه فضای اداری را نیز به دنبال خواهد داشت ولی این کار کاملاً لازم است و باید انجام شود.بودجه‌ریزی عملیاتی به این معناست که هر دستگاه به اندازه‌ای که کار می‌کند بودجه دریافت کند و نه اینکه هر ردیف اعتباری که داشته سال بعد این میزان 20 درصد در بودجه افزایش پیدا کند.

پورابراهیمی اظهارداشت: مأموریت‌ بعضی از دستگاه‌ها مشخص است و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود نیز باید در این چارچوب باشد،عملیاتی کردن بودجه جاری به چابک‌سازی دولت کمک می‌کند که البته کار بسیار سختی است و هزینه اجرای آن و فشارهایی که دستگاه‌ها به دولت می‌آورند که ساختار دولت را تحت تاثیر قرار می‌دهد بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در بحث مسائل مربوط به حذف درآمدهای اختصاصی دولت و شفاف‌سازی در این حوزه،دولت قصد دارد در مورد 50 هزار میلیارد تومان از درآمدهای اختصاصی شفاف‌سازی کند و موضوعی که تحت عنوان درآمد-هزینه می‌آید به درآمدهای مبتنی بر تعریف پس از تخصیص عنوان شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص افزایش پایه‌های مالیاتی نیز گفت: دولت بنا دارد یک پایه مالیاتی را تحت عنوان مالیات بر سود سپرده بانکی مدنظر قرار دهد که البته باید دید در متن لایحه دولت این موضوع به چه شکل نهایی می‌شود، آیا حذف خواهد شد یا اگر در لایحه بیاید به چه صورت خواهد بود و اقداماتی که در این زمینه در حال انجام شدن است در جمله اقدامات اساسی است.

پورابراهیمی در ارتباط با مدیریت طرح تحول سلامت که دولت به طور جد روی آن کار می‌کند،گفت: دولت هزینه‌های این بخش را کمتر می کند تا بتواند از حجم عظیم تعهدات این حوزه خارج شود.بحث کاهش تعهدات طرح بیمه سلامت ایرانیان از موضوعات مهمی است،احتمال دارد جمعیت تحت پوشش این بیمه افزایش پیدا نکند مگر اینکه بخشی از افراد تحت پوشش این بیمه غربالگری شوند و از این طریق بخشی از تعهدات دولت کاهش پیدا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ