کد خبر: ۶۸۹۸۷
۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۹/۱۸

دیدگاه نماینده مجلس درباره تزریق منابع بانکی به تولیدکنندگان

دیدگاه نماینده مجلس درباره تزریق منابع بانکی به تولیدکنندگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تزریق منابع مالی بانکی به یک واحد تولیدی که تولیدات آن از توجیه اقتصادی برخوردار نیست، باعث اتلاف منابع مالی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص وضعیت ارائه وام بانکی به واحدهای تولیدی به خانه ملت گفت:برخی از بنگاه های اقتصادی با حجم انباشته ای از بدهی روبرو هستند و شرایط آنها به نحوی شده که تولیدات دیگر صرفه اقتصادی ندارد.تزریق منابع مالی بانکی نمی تواند صرفا نسخه ای برای درمان تمامی واحدهای تولید باشد چرا که فناوری های مورد استفاده برخی کارخانه ها از کارایی لازم برخوردار نیست.

وی افزود: فعالیت بخشی از واحدهای اقتصادی از توجیه اقتصادی لازم برخوردار بوده اما با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شده اند که بطور طبیعی باید این واحدها تقویت شوند. باید توجه داشت تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی عمدتا بصورت استمهال و به روز رسانی وام های بانکی گذشته بوده که بیانگر این است ارائه وام و منابع جدید به سختی صورت گرفته است.

پورابراهیمی اظهار داشت: منابع مالی و پول جدید کمی به واحدهای اقتصادی تزریق شده که این نکته قابل تاملی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ