کد خبر: ۶۹۰۰۵
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۹/۱۸

نحوه برخورد با فروش دارایی ثابت و شناسایی درآمد شرکت ها
معاون سازمان بورس توضیح داد:

نحوه برخورد با فروش دارایی ثابت و شناسایی درآمد شرکت ها

معاون حقوقی سازمان بورس درخصوص فروش دارایی توقیفی شرکت و پوشش زیان انباشته از محل درآمد توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر جمالی درخصوص حکم حقوقی سازمان بورس درباره فروش دارایی توقیفی شرکتی و پوشش زیان انباشته از محل درآمد به ایسنا گفت: اگر شرکتی ورشکسته باشد و ورشکستگی‌ را با انجام معاملات صوری به تاخیر بیندازد، مدیران آن ممکن است بر حسب اقداماتی که انجام داده‌اند محکوم شوند.

وی ادامه داد: اگر سوال این باشد که آیا فروش دارایی ثابت و شناسایی درآمد تخلف یا جرم است، باید بگویم خیر. نفس این کار جرم نیست ولی استانداردهای حسابداری آن را به عنوان درآمد مستمر به حساب نمی‌آورد، چرا که این درآمد، اتفاقی است و توجه سهامداران را جلب می‌کند، یعنی سود ناشی از آن یک سود با کیفیت نیست.

این مقام مسئول گفت:‌ اگر مشخص شود زمانی که شرکت دارایی را فروخته،دارایی قبل آن متوقف بوده و آن را به قصد تاخیر انداختن ورشکستگی ، فریب طلب‌کاران یا ارائه صورت‌های مالی مخدوش فروخته باشد، سازمان بورس آنرا به عنوان شرکتی که از ارائه درست اطلاعات به نهاد ناظر خودداری کرده، ممکن است مقصر بشناسد.

جمالی در پاسخ به اینکه آیا سازمان بورس در این مورد رأسا عمل و آن شرکت را به مراجع قضایی معرفی می‌کند؟ گفت: اگر آن شرکت از مقررات سازمان بورس یا قانون تجارت تخطی کرده باشد آن را به هیات رسیدگی به تخلفات فرا می‌خواند و آنجا موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر اثبات شد از استانداردهای حسابداری و مقررات سازمان عدول یا با عدم شفافیت به زیان بازار سرمایه و ضرر سهامداران انجامیده،این موضوع اخلال در نظام مالی است و علاوه بر اینکه این شرکت بابت تخلفات انضباطی محکوم می‌شود، به دادگاه نیز معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ