کد خبر: ۶۹۰۰۷
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۹/۱۸

کرباسیان: مدیران بانک ها را بعد از برگزاری مجمع تغییر می دهم

کرباسیان: مدیران بانک ها را بعد از برگزاری مجمع تغییر می دهم

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه جابجایی مدیران عامل بانک‌ها متوقف نشده، گفت:این تغییرات طبق ارزیابی عملکرد و نه علاقه شخصی صورت خواهد گرفت و تا زمانی که مجامع بانک‌ها برگزار نشود نباید برخی تصمیمات را بگیرم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود کرباسیان در خصوص اینکه عدم صدور حکم ابقاء یا تغییر مدیران، انگیزه فعالیت‌های بیشتر را از برخی مدیران عامل بانک‌ها سلب کرده به نود اقتصادی گفت: همه افراد تا لحظه آخر مسئولیت باید به وظایف عمل کنند.

وی افزود: تعدادی از بانک‌ها تا ماه نهم سال جاری مجامع را برگزار نکرده‌اند و نماد آنها نیز همچنان بسته مانده که این امر ریشه در اختلاف نظر بر سر نحوه حسابرسی داشته است.حل مشکل حسابرسی صورت‌های مالی بانک‌ها در زمره اولین اقدامات از ابتدای دوره وزارت بوده که با کمک و توافق بانک مرکزی و سازمان حسابرسی این امر اجرایی شد و حسابرس‌ها هم گزارش‌ها را ارایه می کنند، بنابراین با برگزاری مجامع بانک‌ها ضمن باز شدن نمادها، تکلیف حساب و کتاب من هم معلوم خواهد شد!
 
این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای استاندارد حسابرسی IFRS می‌توان حساب بانک‌ها را به دنیا عرضه کرد و ضمن برقراری رابطه کارگزاری و بانکی با سایرین، نقل و انتقال ارز و منابع بانکی هم اجرایی می‌شود.
 
کرباسیان درباره حل مشکل زیان انباشته شرکت بیمه ایران برای خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت هم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک بدهی 1.3 میلیارد تومانی به شرکت بیمه ایران داشته که قرار شده جبران آن از محل پرداخت نقدی و اوراق صورت پذیرد.در شرایط فعلی و بابت مقدار طلب بیمه ایران از بنیاد شهید، مقداری اوراق به این بیمه ارایه شده تا بتواند بدهی‌ها را تامین کند، بنابراین با این حساب، مقداری از زیان انباشته آن کاسته خواهد شد.

وی توضیح داد: در شرایط فعلی نرخ 17 درصدی اوراق مذکور از نرخ سپرده های بانکی بالاتر بوده بنابراین شرکت بیمه ایران از محل دریافت این اوراق ضرری نخواهد کرد،با نشستن این حجم اوراق در حساب دارایی های این شرکت بیمه،مشکل زیان انباشته آن هم حل خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ