کد خبر: ۶۹۰۱۷
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۹/۱۸

افزایش حقوق کارکنان ۱۰ درصد شد

افزایش حقوق کارکنان ۱۰ درصد شد

با وجود اینکه در بخش‌نامه بودجه سال آینده درصد افزایش حقوق کارکنان ۵ درصد و به‌طور مشروط ۱۰ درصد تعیین شده بود، درنهایت هزینه‌های جاری دولت با افزایش حقوق ۱۰درصدی بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،افزایش درصد حقوق کارکنان برای سال آینده در لایحه بودجه ۹۷ ماجرای متفاوتی داشت به طوری که در بخش‌نامه‌ای که مهر سال جاری به دستگاه‌های اجرائی ابلاغ شد، تأکید بر این بود که طبق ضوابط مالی دستگاه‌های اجرائی باید میزان افزایش حقوق را تا 5 درصد پیش‌بینی کنند.

البته دراین‌باره شرایطی وجود داشت که بر اساس آن دستگاه‌هایی که بودجه را بر مبنای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه می‌کردند، می‌توانستند معادل 5 درصد از محل صرفه‌جویی و اجرای این نوع از بودجه‌ریزی به عنوان سایر پرداختی‌ها و برای حقوق پیش‌بینی کنند که تا ۱۰ درصد در مجموع قابل افزایش بود.

بعد از ابلاغ بخش‌نامه،اعلام افزایش 5 درصدی حقوق با برخی گمانه‌ها و حواشی همراه شد با‌این‌حال اعلام مجمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با این توضیح همراه بود که درصد افزایش حقوق، ۱۰درصدی است.

اما به‌هرحال بخش‌نامه رویکرد دیگری داشت و برای کل 5 درصد تعیین شده بود مگر آنکه به طور مشروط به ۱۰ درصد قابلیت افزایش داشت که آن هم با توجه به اینکه حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد سازمان‌ها دارای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد بودند و امکان صرفه‌جویی هم وجود داشت، درنهایت افزایش حقوق بیش از 5 درصدی برای کارکنان قابل اجرا نبوده و به طوری ناهمسان اتفاق می‌افتد.

آخرین اخبار دریافتی حاکی از آن است که در نهایت تصمیم دولت بر این شده تا افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده ۱۰ درصد در نظر گرفته و بر این مبنا هزینه‌های جاری در لایحه بودجه بسته می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ