کد خبر: ۶۹۰۳۴
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۱۹

تعدیل مثبت ۱۳،۴۱ و ۳۵ درصدی سه شرکت بورسی و فرابورسی
در گزارش ۶ و ۳ ماهه رخ داد:

تعدیل مثبت ۱۳،۴۱ و ۳۵ درصدی سه شرکت بورسی و فرابورسی

۳ شرکت بورسی و فرابورسی پتروشیمی زاگرس،قند مرودشت و شهد ایران گزارش عملکرد ۶ و ۳ ماهه را با تعدیل مثبت ۱۳،۴۱ و ۳۵ درصدی همراه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،پتروشیمی زاگرس گزارش عملکرد حسابرسی نشده 6 ماهه سال جاری را منتشر کرد.

براین اساس،"زاگرس" با سرمایه 24 میلیارد تومانی پیش بینی درآمد هر سهم را 406 تومان اعلام کرده بود اما در گزارش جدید این سود را با تعدیل مثبت 41 درصدی همراه و با افزایش 166 تومانی، 572 تومان براورد شد.

این شرکت فرابورسی که در 6 ماهه مبلغ 2847 ریال معادل 50 درصد را پوشش داده،درخصوص دلایل تغییر سود اعلام کرد: افزایش سود هر سهم نسبت به پیش بینی اولیه عمدتا مربوط به افزایش نرخ متوسط فروش صادراتی  در 8 ماهه اول سال از 290 دلار به 307 دلار،پیش بینی نرخ متوسط فروش صادراتی جهت 4 ماهه پایان سال با نرخ 330 دلار به دلیل افزایش نرخ جهانی متانول و همچنین افزایش نرخ تبدیل ارز است.با توجه به نامشخص بودن تغییرات احتمالی نرخ خوراک و یوتیلیتی از سوی مراجع ذی صلاح ، تعدیلی از این بابت در پیش بینی عملکرد سال جاری صورت نپذیرفته است .

اولین پیش بینی درآمد قند مرودشت  

قند مرودشت که از 24 آبان با توقف نماد روبرو است،اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تیر سال آینده(حسابرسی نشده) را با تعدیل مثبت 13 درصدی اعلام و به سود بیشتر رسید.  

از این رو،"قمرو" با سرمایه اسمی 20 میلیارد تومانی،سود هر سهم را در گزارش قبلی 332 ریال اعلام کرده بود اما در گزارش جدید منتشره،این سود با 42 ریال افزایش،374 ریال پیش بینی شد.همچنین در 3 ماهه توانسته مبلغ 6 ریال معادل 2 درصد را محقق کند.

این شرکت بورسی تولید شکر از محل چغندر پاییزه با عیار حدود 15 به مقدار حدود 40 هزار تن (جمعا با کشت بهاره جذب 200 هزارتن چغندر قند)،واردات شکرخام به مقدار 10هزارتن در نتیجه افزایش مقدار فروش محصولات شرکت،افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته و دریافت تسهیلات بانکی جهت تامین نقدینگی موارد مذکور ( افزایش هزینه مالی) را از دلایل تغییرات این پیش بینی اعلام کرد.

در ضمن با توجه به استعلام شفاهی از انجمن صنفی کارخانه های قند شکر  سهمیه تفاله خشک و قند کشاورزان به احتمال زیاد برقرار خواهد بود که موجب کاهش میانگین نرخ فروش تفاله و افزایش هزینه قند تحویلی به چغندرکاران شده است.نرخ فروش شکر مبلغ 27220( قطعی) و تفاوت آن 2280ریال(برآوردی) در محاسبات لحاظ شده است.

گزارش عملکرد 6 ماهه شهد ایران 

شهد ایران هم گزارش عملکرد حسابرسی شده 6 ماهه سال جاری را با تعدیل مثبت 35 درصدی و کاهش زیان منتشر کرد.

به این ترتیب،"غشهد" 20 میلیارد تومانی که سرمایه گذاری ملی سهامدار 21 درصدی ان محسوب می شود،زیان هر سهم را 46 ریال اعلام کرده بود که با کاهش 16 ریالی،آن را به 30 ریال رساند و در مدت 6 ماهه مبلغ 31 ریال زیان معادل 103 درصد شناسایی کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ