کد خبر: ۶۹۰۹۵
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۹/۲۰

توضیحات نوبخت درباره بودجه و یارانه / 32 هزارمیلیارد برای اوراق سررسید شده

توضیحات نوبخت درباره بودجه و یارانه / 32 هزارمیلیارد برای اوراق سررسید شده

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه 97 و یارانه مردم توضیح داد و گفت: سال آینده 32 هزار میلیارد تومان باید بابت پول اوراق سررسید شده پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد باقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: مجلس سال گذشته دولت را موظف کرد 20 تا 30 میلیون نفر از مشمولان قانون هدفمند کردن یارانه ها را کم کند و با حذف این تعداد تا 15 هزار میلیارد تومان از منابع این قانون، آزاد می شود.هیچ نیازمندی از پرداخت یارانه ها حذف نمی شود و همه نیازمندان چه افرادی که شناسایی شده اند و چه کسانی که خود اعلام می کنند مشمول پرداخت یارانه ها خواهند بود.

وی با بیان اینکه سال جاری مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی 3.4 برابر افزایش یافته، افزود: تا 700 هزار تومان به خانواده های 5 نفر به بالا پرداخت می شود.

این مقام مسئول گفت: مجلس به دولت اجازه داده تا هر سال در قانون بودجه منابع حاصل از اصلاح قیمت حامل های انرژی را تا 48 هزار میلیارد تومان افزایش دهد در حالی که دولت تا 34 هزار میلیارد تومان از این ظرفیت استفاده می کند.

نوبخت با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت با قدرت ادامه می یابد هر چند برای بقا، نیازمند بازنگری و اصلاح است،گفت: در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اختصاص یافت که سال جاری این اعتبار به 10 هزار میلیارد تومان رسید و در صددیم این اعتبار را تا پایان سال به 11 هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی تصریح کرد: برنامه ایجاد اشتغال گسترده از محل اصلاح قیمت ها و صندوق توسعه در سال آینده به اجرا در می آید. 74 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت ها، صندوق ها و نظام بانکی برای ما به التفاوت سود و وجوه اداره شده و به منظور ارزان کردن سرمایه گذاری در سال 97 اختصاص می یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: هزینه های جاری دولت در سال آینده 276 هزار میلیارد تومان است.فروش دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت به قیمت حدود 55 دلار برای بودجه سال آینده پیش بینی شده که مجموع درآمدهای نفتی، 50 میلیارد دلار معادل حدود 101 هزار میلیارد تومان است.

نوبخت محاسبه نرخ دلار را برای سال آینده 3500 تومان، تورم را 9 درصد و رشد اقتصادی سال 97 را 6.5 تا 7 درصد اعلام کرد و گفت: سال آینده 32 هزار میلیارد تومان باید بابت پول اوراقی که سررسید آن آمده پرداخت می شود.همچنین هم اکنون 72 هزار طرح عمرانی نیمه تمام وجود دارد که 6 هزار طرح آن ملی و مابقی استانی است.

وی افزود: مجموع درآمدهای دولت در سال آینده 247 هزار میلیارد تومان است که 194 هزار میلیارد آن درآمدهای عمومی، 106 هزار میلیارد درآمدهای فروش نفت و 47 هزار میلیارد تومان اوراق ملی است. 32 درصد از منابع فروش نفت به صندوق توسعه واریز می شود و معادل 12 هزار میلیارد تومان از این صندوق برای اجرای طرح های اولویت دار برنامه ششم توسعه اختصاص خواهد یافت.

نوبخت مجموع اعتبارات طرح های عمرانی در سال آینده را 128 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 53 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به روش مشارکتی خصوصی- عمومی جذب خواهد شد.بر اساس برنامه ششم توسعه، هر سال باید 955 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود که نیازمند 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.پیش بینی این است که علاوه بر بیکاران موجود​، هر سال 750 تا 800 هزار نیروی کار جدید و متقاضیان شغل اضافه شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ