کد خبر: ۶۹۰۹۷
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۹/۲۰

بلوکه حقوق معوق کارکنان مخابرات در حساب‌های بانکی

بلوکه حقوق معوق کارکنان مخابرات در حساب‌های بانکی

مخابرات با ٩١٦ میلیارد تومان سپرده در ٦‌ماهه نخست سال جاری، دستمزد کارمندان در ٣ استان را قسطی پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ار روزنامه شرق، شرکت مخابرات همواره به‌عنوان گنجی خفته ازسوی تمامی مسئولان و کارشناسان شناخته می‌شود. شرکتی که اگر گوشت آن در جریان خصوصی‌سازی خورده شده باشد، حتی استخوان آن هم می‌ارزد.

٩١٦ میلیارد تومان حجم سپرده‌های کوتاه‌مدت مخابرات در نیمه ‌نخست سال ٩٦

با نگاهی به صورت‌های مالی 6 ماهه اول سال ٩٦، گروه مخابرات ایران (ثابت و سیار و دیگر شرکت‌های تابعه) درمی یابیم، حجم سپرده‌های بانکی مخابرات در پایان سال مالی ٩٥ مبلغ ٨٤١میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان شهریور ٩٦ به ٩١٦میلیارد تومان رسیده که رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاری ٤٧درصدی در هتل هجرت

منابع آگاه‌ خبر دادند، این شرکت علاوه‌بر این نوع سرمایه‌گذاری، در پروژه مشارکتی ساخت هتل هجرت نیز حضور دارد. طبق اطلاعات موجود، کل هزینه ساخت پروژه ٣٢٤میلیارد تومان است و تا پایان سال مالی ٩٥، معادل مبلغ ١٥٥میلیارد تومان، یعنی ٤٧.٨درصد از کل هزینه ساخت برای این پروژه پرداخت کرده که اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه کمتر از 8 درص، یعنی ٧.٦٢درصد است.

هتل هجرت در کنار برج‌های ساختمانی قدیمی مخابرات که اکنون دو شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات رادیویی هستند، در خیابان شریعتی نزدیک پل سیدخندان در حال احداث است. این درحالی است که تاکنون آنگونه که کارکنان مخابرات ادعا می‌کنند، از ساخت این هتل مطلع نبوده و مدیریت مخابرات خبر آن را پنهان کرده بود که صورت‌های مالی مخابرات، باعث افشای موضوع شده است.

صورت‌های مالی مخابرات در سایت کدال بورس تهران موجود است، اما نکته مهم مورد نظر آن است که طبق آنچه در این سایت منتشر شده، مخابرات تقریبا ٩١٦میلیارد تومان تا پایان شهریور ٩٦، نقدینگی دارد. حال آنکه طبق همین صورت‌های مالی ٢٣هزار کارمند رسمی و ٢٨هزار کارمند شرکتی تحت پوشش شرکت خدمات اول دارد (سهامدار اصلی خدمات اول خود مخابرات ایران است).

بنابراین اگر به‌طورمتوسط حقوق هر کارمند رسمی را پنج میلیون تومان و هر کارمند شرکتی را ١.٥میلیون تومان در نظر بگیریم، هر ماه مخابرات ایران حدود ١٤٥ تا ١٥٠میلیارد تومان بابت حقوق باید به کارکنان بپردازد. بااین‌حساب، بر اساس گزارش 6 ماهه اول ٩٦ از حساب سپرده‌ها،مخابرات برای پرداخت حداقل 6 ماه حقوق کارکنان نقدینگی و سپرده نزد بانک‌ها دارد، اما در عمل نحوه پرداخت حقوق کارکنان اسف‌بار است.

طبق اسنادی که در اختیار شرق قرار گرفته،  به‌طورمثال از روز ٢٧ تا یکم هرماه حقوق در استان‌ها پرداخت می‌شود و هر استانی پولدارتر باشد و یا مدیر آن زرنگ‌تر باشد و بتواند از تهران پول بگیرد، زودتر حقوق‌ها را پرداخت می‌کند. درحالی‌که مخابرات از حذف شرکت‌های استانی و ادغام آنها از مهر ٩٥ خبر داده که حتی اگر این را بپذیریم، دراین‌صورت باید حقوق‌ها متمرکز و یکجا پرداخت شود.

پرداخت قسطی حقوق کارکنان

نکته دیگر این است که استان‌هایی مثل هرمزگان، کرمان و گلستان حقوق کارکنان را قسطی پرداخت می‌کنند! حتی در هرمزگان بخشی از عیدی ٩٥ را که اسفند سال گذشته بقیه کارکنان دریافت کردند، در آبان ٩٦ پرداخت کرده است!

کارکنان شرکتی بارها از تأخیر در پرداخت حقوق گلایه و اعتراض کرده‌اند که رسانه‌ها حتی صداوسیما هم آن را منعکس کرده است. باوجود ‌این حجم از نقدینگی، سود سهام ترجیحی کارکنان برای سال مالی ٩٥ نیز در سه قسط و سه ماه پرداخت شد.

جالب آنکه در همین گیر‌ودار، کمال بیگدلی معاون مالی مدیرعامل مخابرات در ١٧خرداد ٩٦ در گفت‌وگویی اعلام کرد: سود سهام ترجیحی کارکنان قریب به ۷۰میلیارد تومان می‌شود، چون رقم قابل ملاحظه‌ای است، ناچاریم در سه قسط پرداخت کنیم، اما در مورد سهامداران خرد از یک تیر سال جاری این سودها را پرداخت می‌کنیم زیرا بیش از ۱۵میلیارد نیست، بنابراین راحت‌تر می‌توانیم این پرداخت را داشته باشیم.

وی افزود: اما سود سهام کارمندان هر قسط آن ۲۳میلیارد تومان می‌شود، به‌همین‌دلیل ناچار می‌شویم در سه قسط پرداخت کنیم، اگر منابع مالی تأمین شد زودتر این سودهای ترجیحی پرداخت می‌شود. حال اگر این نکته را در کنار حجم سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت مخابرات در بانک‌ها که تا پایان شهریور، ٩١٦میلیارد تومان است، قرار دهیم، این بی‌پولی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ