کد خبر: ۶۹۱۱۰
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۹/۲۰

هلدینگ بزرگ سیمانی از زیان خارج شد/ تولید دو محصول جدید
بنابر اعلام مدیرعامل:

هلدینگ بزرگ سیمانی از زیان خارج شد/ تولید دو محصول جدید

مدیرعامل سیمان سپاهان با تشریح علل سودآوری ۱.۸ میلیارد تومانی در سال جاری و خروج از زیان، از برنامه تولید دو نوع محصول جدیدخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت سیمان سپاهان که با سرمایه 245 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد، در حالی با حضور 85 درصد سهامداران تشکیل شد که این شرکت توانست از زیان شدید سال قبل به سود محدودی برسد.

بر این اساس، "سپاها" در سال قبل زیان 24.8 میلیارد تومانی را متحمل شده بود ولی در سال جاری توانست به سود 1.8 میلیارد تومانی دست یابد. گرچه به نظر مدیرعامل شرکت این سود راضی کننده سهامداران نیست.

علی محمد بد رئیس مجمع و رئیس هیات مدیره سیمان سپاهان در مورد وضعیت صادرات به عراق گفت: متاسفانه شرکت های تولیدی در چند سال گذشته برای فروش سیمان به عراق به یک رقابت منفی دست زدند و قیمت های فروش را بیش از حد کاهش دادند به همین خاطر تولید کنندگان عراقی اعتراض کردند و مسئولین عراق ، ایران را متهم به دامپینگ کردند.

وی افزود: به همین جهت برای حمایت از تولید داخلی خود،برای سیمان ایران تعرفه گذاشته و محدودیت های شدیدی را اجرا کردند . از طرفی بودجه عراق در سال قبل تقریبا نظامی بود و برای جنگ با داعش استفاده می شد ولی سال جاری با بودجه عمرانی روبه رو هستیم که می تواند برای صادرات ایران مفید باشد.

محمد اسعدی مدیرعامل سیمان سپاهان هم درخصوص علل سودآوری گفت : شرکت با کاهش هزینه مالی به مقدار 15 درصد و افزایش قیمت فروش به صورت مدیریت شده توانست به این سود دست یابد . شرکت از لحاظ مقداری 13 درصد کاهش تولید سیمان داشت ولی با افزایش قیمت به مقدار 28 درصد توانست فروش را به مقدار 6 درصد افزایش و بهای تمام شده را به مقدار 11 درصد کاهش دهد که در نهایت سود عملیاتی نسبت به سال قبل 96 درصد افزایش یافت . از طرفی هزینه مالی شرکت از 40 به 34 میلیارد تومان کاهش یافت که در نتیجه توانستیم از زیان خالص سال قبل جلوگیری کنیم .

وی در مورد محصولات جدید "سپاها" گفت : این شرکت سال جاری تولید دو نوع محصول جدید را در برنامه دارد. سیمان سپاسبز علاوه بر کاهش مصرف انرژی در تولید و کاهش بهای تمام شده دارای خواص کاهش خورندگی آرماتور و محیط های خورنده و دارای افزایش مقاومت فشاری بتن در درازمدت است . محصول دوم سیمان ABS است که از سایش کلینکر با افزودنی های خاص با بلین بالا حاصل می شود که از مزایای آن در دوام بتن و کاهش نفوذپذیری در مقابل یون کلر و فسفات می توان نام برد.

اسعدی در مورد سرمایه گذاری در عراق افزود: با توجه به توافق به عمل آمده با یکی از کارخانجات عراق مقرر شد شرکت به راه اندازی کارخانه مذکور اقدام و با ارسال کلینکر و سایش آن نسبت به فروش سیمان اقدام و با مشارکت مالکین در سود آن شریک شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ