کد خبر: ۶۹۱۲۹
۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۹/۲۱

انتقاد از عوارض خروج ۲۲۰ هزار تومانی / ۳ تجدید نظر در لایحه بودجه
رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس اعلام کرد:

انتقاد از عوارض خروج ۲۲۰ هزار تومانی / ۳ تجدید نظر در لایحه بودجه

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس از عوارض خروج ۲۲۰ هزارتومانی در بودجه سال ۹۷ انتقاد کرد و گفت: این موضوع برای مرزنشین ها و رانندگان ترانزیت مشکل ساز می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه در بودجه سال 97 عوارض خروج 220 هزارتومان لحاظ شده به خانه ملت گفت: دولت برای افزایش درآمد در سال 97، ایده افزایش عوارض خروج را در نظر گرفته اما این ایده برای افراد مرزنشین و کسانی که تردد کثیر دارند مشکل ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم مناطق مرزی درآمد محدود را از تردد در بین مرزها کسب می کنند و اگر عوارض خروج افزایش پیدا کند، درآمد محدود این مردم به مخاطره می افتد، بنابراین به نظر می رسد دولت باید درخصوص آن برای مردم مرزنشین و کسانی که گذرنامه کثیردارند استثنا قائل شود.

این نماینده مجلس افزود: تصور کنید خانواده 4 نفره بخواهند از کشور خارج شوند نزدیک یک میلیون باید عوارض پرداخت کنند، به این جهت اصرار داریم در کمیسیون تلفیق به ردیف بودجه واکاوی شود.دولت اگر به دنبال افزایش درآمد است باید از مسیرهای دیگر برود نه اینکه بر مردم فشار وارد کند، در حال حاضر مردم برای تامین سبد خانوار تحت فشار هستند با این حساب نباید بیش از پیش تحت فشار قرار گیرند.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه وزارتخانه ها منابعی در اختیار دارند که خروجی خاصی نیز ندارد، توضیح داد: دولت می تواند با حذف هزینه های زاید وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، بودجه لازم برای اداره کشو را تامین کند، اگر لازم است فهرستی تهیه خواهیم کرد که مشخص شود بودجه عمومی در چه نهادهایی هزینه می شود که اثر و تاثیری ندارد.

وی با انتقاد از رویه دولت برای تامین درآمد در بودجه سال 97، اظهار داشت: کسر یارانه، افزایش عواض خروج و افزایش تعرفه های پزشکی ایده خوبی برای افزایش درآمد نیست و در مجلس این مسائل باید تجدید نظر شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ