کد خبر: ۶۹۱۳۱
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۹/۲۱

خودروسازان داخلی توان تولید خودروی هیبرید و برقی را ندارند
کارشناس صنعت خودرو:

خودروسازان داخلی توان تولید خودروی هیبرید و برقی را ندارند

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در کنار ارتقای کیفیت تولید خودرو، کیفیت و استاندارد بنزین نیز باید افزایش یابد، گفت: خودروسازان داخلی در شرایط فعلی توان تولید خودروی هیبرید و برقی را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امرالله امینی به ایسنا گفت: در سال‌های اخیر خودروسازان جهانی به‌دلیل حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی به طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید روی آورده‌اند که باید خودروسازان ایرانی در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.

وی افزود: خودروهای بنزین‌سوز برای کاهش مصرف سوخت باید به فناوری روز مجهز شوند و در حال حاضر در بازار جهانی خودروهایی که مصرف سوخت کمتر با قدرت بیشتری داشته باشند از جایگاه بهتری برخوردار هستند. 

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه خودروسازان در زمینه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا وظیفه سنگینی بر عهده دارند،گفت: در کنار رشد کیفیت خودروهای داخلی باید کیفیت و استاندارد سوخت در تمام جایگاه‌ها افزایش یابد.

امینی راه درازی را برای خودروهای برقی و هیبرید در ایران متصور شد و گفت: شرکت‌های خودروسازی‌ ای توان تولید و طراحی خودروهای برقی و هیبرید را خواهند داشت که در حال حاضر خودروهای بنزینی خوبی تولید کنند.در شرایط فعلی شرکت‌های ایرانی در مرحله اول مانده‌اند و توان کاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی را ندارند و تا زمانی که فناوری ساخت خودروهای با کیفیت نهادینه نشود، در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبرید اقدام موثری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ