کد خبر: ۶۹۱۴۴
۱۱:۷ - ۱۳۹۶/۹/۲۱

عدم تاییدسازمان ملل درخصوص ایرانی‌بودن موشک‌های شلیک‌شده به عربستان

عدم تاییدسازمان ملل درخصوص ایرانی‌بودن موشک‌های شلیک‌شده به عربستان

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: کارشناسان این سازمان شلیک موشک‌های نیروهای یمن به عربستان سعودی توسط ایران را تایید نکردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اینترفاکس، کارشناسان سازمان ملل که قطعات پخش‌شده از موشک‌های شلیک‌شده به فرودگاه ملک خالد در حومه ریاض از سوی یمن را بررسی کرده‌اند،ساخت موشک‌ها توسط ایران را تایید نکردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل،اعضای شورای امنیت را در جریان نتایج گزارش این کارشناسان قرار داده است. طبق این گزارش، قُطر موشک‌هایی، که از یمن در ۲۲ جولای گذشته و ۴ نوامبر جاری از سوی انصارالله به عربستان سعودی شلیک شدند، معادل قُطر موشک‌های سکود و نسخه اصلاح‌شده قیام- ۱ ایرانی است.

این موشک‌ها هر چند برخی ویژگی‌های موشک‌های ایرانی را دارد ولی کارشناسان سازمان ملل نتوانسته‌اند ایرانی‌بودن موشک‌های شلیک‌شده به ریاض را تایید کنند و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

هفته پیش رویترز نیز از دست یافتن به گزارشی محرمانه از دبیرکل سازمان ملل متحد خبر داد که عنوان می‌کند موشک‌هایی که نیروهای انصارالله در ۲۲ جولای گذشته و ۴ نوامبر جاری به عربستان سعودی پرتاب کردند، از یک منبع واحد هستند، اگرچه همچنان تحقیقات درباره ادعاهای عربستان و آمریکا که ایران این موشک‌ها را تدارک دیده، ادامه دارد.

بنابراین گزارش،پس از آن‌که رژیم سعودی در برابر توان موشکی نیروهای یمنی مستاصل شد، ایران را به حمایت نظامی و تسلیحاتی از انصارالله متهم کرد و مدعی شد موشک‌های شلیک‌شده به عربستان، ساخت ایران هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ