کد خبر: ۶۹۱۶۷
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۹/۲۱

مکالمات مختل و کمتر از۱۰ ثانیه موبایل در تهران رایگان شد/ بررسی تششعات آنتن ها
وزیر ارتباطات :

مکالمات مختل و کمتر از۱۰ ثانیه موبایل در تهران رایگان شد/ بررسی تششعات آنتن ها

وزیر ارتباطات از عدم دریافت هزینه مکالمات مختل و کمتر از ۱۰ ثانیه در مناطقی از تهران و توسط همراه اول، ایرانسل و رایتل و بررسی تششعات آنتن ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه بررسی کیفیت ارتباطات تلفن همراه که با حضور مدیران عامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برگزار شد، با اشاره اینکه کیفیت ارتباطات موضوع جدی است،گفت: در بعضی از شهرها و مناطق بعد از ارایه نسل 3 و 4 تلفن همراه، قطعی مکالمات افزایش و کیفیت ارتباطات کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: بخشی از این مشکلات ارتباطی مربوط به تغییر فناوری و عدم همکاری شهرداری ها در نصب و راه اندازی و در بعضی موارد جمع آوری سایت های تلفن همراه است.

این مقام مسئول با اشاره به ارزیابی سازمان تنظیم مقررات در حوزه کیفیت ارتباطات تصریح کرد: میزان قطعی مکالمات و عدم آنتن دهی در یکی از اپراتورها در شرایط مناسبی نیست و در دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارایه نمی کنند و این باعث نارضایتی مردمی می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها مشکلات متفاوتی در این حوزه وجوددارد، افزود: در مناطقی که به نسل 3 و 4 مجهز شده اند به دلیل تبدیل فناوری و کامل نبودن شبکه در مواقعی ارتباط برقرار نمی شود و ارایه سرویس دچار مشکل است .کیفیت ارتباطات در شبکه تلفن همراه از بهمن و اسفندماه 95  که در شرایط نامطلوبی قرار داشت که تا کنون رو به بهبود بوده است .

آذری جهرمی با بیان اینکه در حوزه تششعات آنتن های تلفن همراه نیز بررسی هایی انجام شده، افزود : سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایش های مختلفی انجام دادند و در بسیاری از نقاطی که اندازه گیری ها انجام شده در حد پایین تری از استانداردهای موجود است.اما فضای روانی جامعه هنوز نگرانی هایی در این حوزه دارد که با اطلاع رسانی و توضیح کارشناسی باید به رفع این نگرانی ها کمک کرد .

وی بر همکاری اپراتورها در حوزه سایت های مشترک برای استفاده از تمام ظرفیت این حوزه تاکید کرد و گفت : مجموعه ای برای ایجاد سایت های مشترک از چند سال گذشته در این حوزه شکل گرفته که باید با هماهنگی بیشتر بین اپراتورها و تشکیل یک مجموعه مشترک ادامه داشته باشد و بهتر است تمام اقدامات مربوط به راه اندازی سایت های این اپراتورها به این مجموعه واگذار شود.همچنین درباره مشکل قطع شدن ارتباط در مناطقی از تهران، مقرر شد تا رفع مشکل، مکالمات زیر 10 ثانیه هزینه ای برای مشترکان نداشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ