کد خبر: ۶۹۱۶۹
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۹/۲۱

شاخص بورس از رکوردشکنی دلار عقب نماند و برای اولین بار ۹۲ هزار واحدی شد
با دومین جهش بیش از ۱۰۰۰ واحدی:

شاخص بورس از رکوردشکنی دلار عقب نماند و برای اولین بار ۹۲ هزار واحدی شد

امروز شاخص بورس از رکوردشکنی دلار عقب نماند و با دومین جهش بیش از ۱۰۰۰ واحدی ، خودی نشان داد و برای اولین بار وارد کانال ۹۲ هزار واحدی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بازار ارز شاهد روند صعودی دلار و ثبت رکورد جدید 4220 تومانی شده که شاخص بورس تهران هم برای عقب نماندن از این رقیب دیرینه ، امروز خودی نشان داد و با ثبت رکوردی بار دیگر اعلام موجودیت کرد.

براساس این گزارش، دماسنج بازار که 4 آذر بعد از 4 سال انتظار قادر به حضور در قله 90 هزار واحدی و یک روز بعد 91 هزار واحدی شده بود، طی روزهای گذشته به روند صعودی همراه با کاهش مقطی ارقام ادامه داد و امروز با شدت و حدت تمام ، برای نخستین بار وارد کانال 92 هزار واحدی شد.

در این رشد مانند همیشه شرکت های بزرگ نقش مهمی داشتند. به طوریکه شرکت های فولاد مبارکه با 215 واحد، پالایشگاه بندرعباس با 110، تاپیکو با 104 ، مپنا با 84 ، پارسان با 77 و چادر ملو و پالایشگاه تهران با 76 و 70 واحد، بیشترین اثر مثبت را گذاشتند تا شاخص بورس امروز با پرش 10 هزار و 76 واحدی در رقم 92 هزار و 628 واحد جا خوش کند.

با این رویداد ، دومین افزایش روزانه شاخص در سال جاری و بعد از رشد هزار و 130 واحدی 4 آذر رخ داد و ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی هم از 369 هزار میلیارد تومان گذشت.

همچنین بیش از 1.2 میلیارد سهم به ارزش 311 میلیارد تومان داد و ستد شد که بیشترین حجم معاملات هم به" های وب"، پالایشگاه بندرعباس و ایران خودرو با بیش از 35 ، 20.4 و 16.3 میلیارد تومان تعلق داشت.

با این اوصاف عده ایی از کارشناسان با اشاره به افزایش دلار و پیش بینی رشد نرخ تورم آن هم با توجه به زمزمه های افزایش بنزین، به روند صعودی قیمت سهام شرکت های دارای ظرفیت در هفته های آینده معتقدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ