کد خبر: ۶۹۱۸۹
۱۴:۶ - ۱۳۹۶/۹/۲۲

بانک جهانی حمایت از استخراج و کشف نفت و گاز را قطع می‌کند
از سال ۲۰۱۹:

بانک جهانی حمایت از استخراج و کشف نفت و گاز را قطع می‌کند

بانک جهانی اعلام کرد: به منظور حمایت از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از سال ۲۰۱۹، از استخراج و کشف سوخت‌های فسیلی حمایت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل راشاتودی، بانک جهانی اعلام کرد: در راستای تقویت اقتصاد جهانی با گرایش به سمت انرژی‌های نو،حمایت مالی از کشف و استخراج نفت و گاز را از ابتدای سال ۲۰۱۹ انجام نخواهد داد.

بانک جهانی این اقدام را با هدف کمک به کشورهایی که به تعهدات کاهش گازهای گلخانه‌ای عمل می‌کنند انجام می‌دهد. این توافق برای حمایت از توافق پاریس است که در پایان سال ۲۰۱۵ منعقد شد و قرار است به محدود کردن گرمایش جهانی کمک کند.

این بانک در شرایط استثنایی برای حمایت از صنایع بالادستی نفت و گاز در فقیرترین کشورها اقدام خواهد کرد چرا که بسیار بدیهی است استخراج نفت و گاز و دسترسی به انرژی در این کشورها به افراد فقیر کمک خواهد کرد.

این نشست یک‌روزه برای جاری کردن سرمایه‌های ضروری و انتقال از سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و همچنین تلاش برای مقابله با بحران‌های و تغییرات آب‌وهوایی انجام شد. توافق پاریس در نظر دارد تا پدیده گرم شدن کره زمین را کنترل کند. این پدیده می‌تواند دمای کره زمین را تا ۲۱۰۰، تا ۲ درجه سانتیگراد بالا ببرد. در این سطح دمایی بدترین شرایط تغییرات آب‌وهوایی اتفاق می‌افتد. این توافق توسط ۱۹۵ کشور حمایت شده و قرار است سوریه و نیکاراگوئه هم به این توافق بپیوندند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ