کد خبر: ۶۹۱۹۹
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۹/۲۲

پیش بینی دبیرکل اوپک از تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۸

پیش بینی دبیرکل اوپک از تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۸

دبیرکل اوپک اعلام کرد: اوپک به هدف متعادل کردن بازار نفت نزدیک شده زیرا از میزان مازاد ذخایر جهانی با ادامه کاهش تولید کاسته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد بارکیندو به بلومبرگ گفت: اشباع ذخایر و محصولات نفتی به ۱۳۰ میلیون بشکه بالای میانگین پنج ساله کاهش یافته است. اوپک ماه گذشته میزان مازاد ذخایر را حدود ۱۵۴ میلیون بشکه برآورد کرده بود.

وی افزود: ما شاهد بازگشت به بازارهای باثبات هستیم و اشباع ذخایر محصولات نفتی اکنون به کمتر از ۳۰ میلیون بشکه کاهش یافته و کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید در فاصله ژانویه تا اکتبر، پایبندی بالای ۱۰۰ درصد به توافق داشتند.

این مقام مسئول درباره استراتژی خروج از توافق کاهش تولید گفت: اوپک و متحدان در تلاش برای طراحی یک استراتژی مستمر برای تنظیم عرضه پس از پایان مدت توافق کنونی هستند. این کشورها اتحاد را فراتر از تعادل مجدد بازار گسترش خواهند داد.

بارکیندو گفت: اگرچه میزان ذخایر کاهش یافته اما رشد اقتصادی قوی به خصوص در چین، از بازار نفت حمایت کرده است. پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ رشد کند که مشابه سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ