کد خبر: ۷۰۲۳۶
۰:۵ - ۱۳۹۶/۹/۲۵

سئوالات سهامداران
در نامه ایی اعلام شد:

سئوالات سهامداران "های وب "از رئیس سازمان بورس+ یک خواسته از مدیرعامل

تعدادی از سهامداران "های وب "، در نامه ایی به رئیس سازمان بورس ، سئوالاتی مطرح و یک خواسته از مدیرعامل این شرکت تازه وارد ۴۰۰ میلیارد تومانی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد "های وب " در دقایق پایانی معاملات چهارشنبه گذشته و ابطال همه 91.4 میلیون سهم خرید و فروش شده به ارزش 57.2 میلیارد تومان، فعالان بازار سرمایه در شبکه های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند.

در این میان ، ایمان میری هم نتیجه گزارش جلسه با مدیران سازمان بورس را اعلام کرد و ضمن پوزش از خطای رخ داده، متعهد شد از تکرار موارد مشابه جلوگیری کند.

از سوی دیگر در شرایطی موضوع "های وب" به بحث داغ بازار تبدیل شده که تعدادی از سهامداران این شرکت تازه وارد 400 میلیارد تومانی، در نامه ایی به رئیس سازمان بورس و طرح سئوالاتی، نکاتی را اعلام و  یک خواسته از مدیرعامل این شرکت تازه وارد 400 میلیارد تومانی کرده و به بورس پرس و دیگر رسانه ها ارسال کرده اند که فارغ از صحت و سقم موارد اعلامی ، منتشر می شود:

متن نامه:

جناب آقای محمدی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار

سلام علیکم

سهام شرکت داده گستر عصر نوین با نماد "های وب" پس از گذراندن مراحل قانونی شامل پذیرش، درج نماد و سپس معارفه، در تاریخ 96/6/26عرضه اولیه شده و 10% از کل سهم شرکت معادل 400 میلیون سهم، با قیمت 2850 ریال کشف قیمت شد.

در ادامه سیر حرکت سهم، مدیر عامل شرکت (سهامدار عمده) در اقدامی نادر، کل درآمد حاصل از فروش 10 درصد سهام شرکت در عرضه اولیه را، برای کاهش هزینه های مالی با کارمزد صفر درصد و در قالب قرض الحسنه به شرکت اعطا نمود و همچنین با کاهش هزینه ها در قسمت های دیگر، با تعدیل حدود 10 درصدی، سود شرکت را، از 386 ریال به 426 ریال، افزایش داد.

سپس آقای جهرمی وزیر جوان ارتباطات برای اثر بخشی بیشتر شرکت های این حوزه و با هدف رقابت با انحصار شرکت مخابرات ایران، توصیه به ادغام  این نوع شرکت ها نمودند. در همین مرحله، زمزمه هایی از ادغام دو شرکت "های وب" و آسیاتک به گوش رسید که در نهایت منجر به انعقاد قرارداد نشد.

سپس دو شرکت "های وب" و پارس آنلاین این توصیه را اجرایی کرده و تفاهم نامه فیمابین را در کدال اعلام نمودند که بر اساس آن, شرکت "های وب"، 100% شرکت پارس آنلاین را به مبلغ 882 میلیارد تومان خریداری نموده است که این خبر باعث بسته شدن حدودا" 38 روزه نماد شد.

حال، با توجه به تعدیل حدود 10 درصدی شرکت و خوشبینی به آینده قرارداد رسمی دو شرکت فوق، سهم مورد استقبال سهامداران قرار گرفته، و علیرغم عرضه های بازارگردان، شاهد معاملات بیش از 360 میلیونی سهم طی 6 روز کاری پس از بازگشایی بودیم. متاسفانه در کمال ناباوری معاملات روز چهارشنبه 96/9/22 در ساعت آخر بازار، باطل اعلام شده و سهم به بهانه ابهام در شفافیت اطلاعات جدید، متوقف گردید که این عمل, موجی از اعتراضات و سوالات به شرح زیر را به دنبال داشت:

1- در اطلاعیه متوقف شدن نماد، اعلام شد که علت توقف، ابهام در شفافیت اطلاعات جدید شرکت است.

موضوع فوق نشان می دهد (علیرغم زیر سوال بردن ترازنامه های شرکت در سال های قبل توسط چند حقیقی فعال بازار سرمایه)، عملکرد شرکت توسط سازمان بورس، مورد تایید قرار گرفته است.

2- سازمان بورس برای حمایت از سهامداران خرد، موارد سختگیرانه ای همچون فریز 51% سهم سهامدار عمده و  اختصاص 4.7% سهمیه بازار گردانی را لحاظ کرده است.

حال طبق صحبت های مدیر عامل شرکت، با وجود دو عرضه بلوکی 17% که مجموعا"، 34% کل سهم شرکت را شامل می شود و نیز با توجه به عرضه 10% از سهام شرکت در روز عرضه اولیه، مجموعا" 99.7% سهم کل شرکت درگیر خواهند بود.

سوال اساسی اینجاست که چگونه مدیر عامل شرکت می خواهد یا می تواند با توجه به تعیین تکلیف 99.7 درصد سهام شرکت توسط سازمان بورس، به سهامداران خرد ضرر برساند.

3- سازمان بورس، در یک عمل قابل تقدیر، روز سه شنبه پیشنهاد کنفرانس خبری برای شفاف شدن بیشتر شرکت "های وب" با حضور نماینده خود، رسانه ها و منتقدان را ارائه نمود تا مسائل مورد ابهام یا تشکیک را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند. این ابتکار سازمان، از طریق اینستاگرام برای عموم، پخش زنده نیز شد.

حال سوال اینجاست, چرا افرادی که داعیه دلسوزی برای سهامداران خرد را دارند، با داد و فریاد این کنفرانس خبری را ترک کرده و حاضر نشدند رو در رو، به مسائل و ابهامات شرکت بپردازند تا سهامداران از نتیجه این گفتگوها، بهره مند شده و بتوانند تصمیم درستی را اتخاذ کنند؟

4- یکی دیگر از ابهاماتی که مایه شگفتی سهامداران و باعث ایجاد شائبه های فراوانی گردید، باطل کردن معاملات روز چهارشنبه (96/9/22)، آن هم در ساعت پایانی بازار بود. سوال اینجاست که به استناد کدام ماده قانونی, معاملات نماد "های وب" باطل شده است و علت باطل شدن چه بوده است؟ در صورتی که هم شما و هم ناظران محترم، می دانستند که روز سه شنبه قیمت بلوک، توسط مدیر عامل شرکت افشاء شده بود و این در حالی است که معاملات روز سه شنبه باطل نگردید.

5- در کمال تعجب, عده ای "های وب" را با آکنتور مقایسه می کنند. در حالیکه آکنتور، سود 145 تومانی را به یکباره 2507 تومان اعلام کرده و تعدیل بیش از 1600 درصدی داده بود اما تعدیل eps "های وب" از محل انعقاد قرارداد خرید پارس آنلاین در حدود 50 درصد اعلام شده است (سود 426 به حدود 620 ریال).
آقای حسینی مقدم نماینده سازمان بورس در کنفرانس خبری سه شنبه شب, اذعان می کند که هیچگاه این سهم آکنتور دیگری نخواهد بود و آب پاکی را  بر دستان کسانی که دنبال هوچی گری بودند؛ ریخت.حال واقعا این افراد دلسوز سهامدارند؟؟؟؟؟

6- خیلی از سهم ها ممکن است ابهامات کم و بیشی داشته باشند و یا گاهی رشد متعارف یا غیر متعارفی داشته باشند،حال واقعا چاره کار برای جلوگیری از رشد یک سهم، بستن نماد هست؟ مگر دستور العمل اجرای معاملات در بورس، سازوکار را در این خصوص مشخص نکرده است؟ چرا دستور العمل اجرایی نشد؟

7- بدترین کار ممکن پاک کردن صورت مساله است که باعث بدبینی به مسئولان بورس و کاهش اعتماد به بازار سرمایه، علیرغم کارهای مثبت زیادی که در دوره شما انجام شد، می شود.

8- جناب محمدی، با توجه به وجود رسانه های فراگیر همچون شبکه های اجتماعی و سایت ها، اطلاع رسانی ها به انداره کافی در خصوص وضعیت این سهم صورت گرفته است و تقریبا"  با گذاشتن کنفرانس خبری و گفتگوهای موافقین و مخالفین، عموم مردم در خصوص ریسک های شرکت آگاهی یافته اند.

با توجه به تمامی موارد بالا، بسته بودن سهم به اندازه حتی یک ساعت، ظلم بزرگی در حق سهامداران این شرکت می باشد.

در پایان از آقای میری مدیرعامل شرکت نیز می خواهیم، ضوابط و دستورالعمل های سازمان بورس را در خصوص افشای اطلاعات، رعایت کرده و طبق ضوابط عمل نماید تا این موارد باعث متوقف شدن بی جهت سهم نگردد.

 از شما و ناظرین محترم که دغدغه سهامداران خرد را داشته اید تشکر می کنیم.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» عرفان | ساعت ۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۹/۲۵
1
0
پاسخ
یکی از ابهاماتی که برای من وجود داره اینه که بیست نماد سهام بیش از یک سال و نیم متوقف هستن چند هزار سهام دار سرمایه شون توقیف شده و به هزار مشکل مادی و روحی دچار شده اند چرا هیچ نامه سرگشاده ای ارسال نمیشه بعد یه سهم صبح بسته شب روز تعطیل نامه نگاری؟
آقای شاپور محمدی ما که نامه نگاری بلد نیستیم ولی باور کنید خیلی به فشار و گرفتاری انداختین مارو شب و روزمون یکی شده بخدا خواب نداریم لطف کنید این ماه دیگه و بزودی را بالاخره تمامش کنید یک سال زمان سوخت بس نیست
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ