کد خبر: ۷۰۲۴۰
۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۹/۲۵

دو عامل اصلی در استیضاح وزیر کار
نماینده مجلس مطرح کرد:

دو عامل اصلی در استیضاح وزیر کار

نماینده مجلس با اشاره به جمع آوری ۵۵ امضا برای استیضاح وزیر کار، گفت: وضعیت شغلی کارگران و شستا و نحوه اداره آن از موارد مهمی است که به استیضاح ربیعی دامن زده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین مقصودی با اشاره به جمع آوری ۵۵ امضا برای استیضاح وزیر کار به خانه ملت گفت: مشکلات و ایرادات عدیده ای که در بدنه وزارت کار وجود دارد به استیضاح ربیعی دامن زده است.این وزارتخانه تشکل بسیار بزرگی است که از ترکیب چهار وزارتخانه به وجود آمده و عملکرد ان منجر به بروز اشکالات در بخش های مختلف زیرمجموعه شده به طوری که شاهد فراگیری آسیب های اجتماعی هستیم،از این رو بحث استیضاح مطرح شده است.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت شغلی کارگران تصریح کرد: کارگران مظلوم واقع شده اند متاسفانه در حال حاضر عقد قراردادهایی موقت افزایش یافته در حالی که قانون کار می گوید اگر کسانی که به صورت پیوسته و دائم در حال کار هستند یا ماهیت  آن ها کار مستمر است طبق تبصره ٢ ماده ٧ قانون کار باید با آن ها قراداد دائم بسته شود.وزیر  هیچ دستور العمل خاص و هیچ حرکت خاصی برای بهبود وضعیت کارگران انجام نمی دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به محور دیگر استیضاح وزیر کار افزود: موضوع شستا و همچنین نحوه اداره آن از موارد مهمی است که به استیضاح ربیعی دامن زده است.این سازمان به صورت هیات امنایی اداره می شود و اعضای هیأت ٩ نفر هستند که ٢ نفر کارگر یک نفر نماینده کارفرمایان و ۶ نفر دولتی در آن حضور دارند.

مقصودی با انتقاد از اینکه پول تامین اجتماعی از حقوق کارگران تامین می شود اما مدیریت آن خود به خود دولتی شده، گفت: دو نفر حاضر در هیات مذکور که باید کارگر باشند یکی دبیر خانه کارگر قم و دیگری دبیر خانه کارگر کرمانشاه است که هر دو  سیاسی بوده و از تشکل های صنفی نیستند یعنی در عمل یک نفر هم کارگر نیست.

وی ادامه داد: ایرادات زیادی بر نحوه اداره تامین اجتماعی وارد است زیرا تشکل دولتی و سیاسی اداره می شود که این موجب ورشکستگی تامین اجتماعی شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ